۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۳۱۲۰۲۶
در مدرسه عالی امام خمینی قم؛

نخستین همایش «سخنی با قلب های زنده» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش «سخنی با قلب های زنده» پیرامون نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان کشور های غربی با حضور جمعی از علما و سخنرانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.
اولين همايش سخني با قلب هاي زنده پيرامون نامه رهبري به جوانان اروپا و آمريکاي شمالي اولين همايش سخني با قلب هاي زنده پيرامون نامه رهبري به جوانان اروپا و آمريکاي شمالي اولين همايش سخني با قلب هاي زنده پيرامون نامه رهبري به جوانان اروپا و آمريکاي شمالي اولين همايش سخني با قلب هاي زنده پيرامون نامه رهبري به جوانان اروپا و آمريکاي شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش «سخنی با قلب های زنده» پیرامون نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا پیش از ظهر امروز در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، در این همایش شخصیت های همچون حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپلایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم و رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حضور داشتند.

 

از دیگر شخصیت های حاضر در این اجلاسیه می توان به حجج اسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی العالمیة، احمد مروی، مدیر ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، محمد ملکا رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان بیوت مراجع، اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین، اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم، استادان سطوح عالی و خارج و جمع کثیری از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اشاره کرد.

 

شایان ذکر است، رییس دفتر مقام معظم رهبری در ابتدای این نشست پس از ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به جمع حاضر، با طرح سؤالی مبنی بر دلیل صادر شدن نامه های رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی اظهار داشت: بزرگترین سرمایه های هر کشور نیروی انسانی آن کشور است که نقش اساسی در آبادانی آن جا دارد و گل سرسبد هر کشور جوانان هستند؛ اگر مزارع آباد است، اگر صنایع پیشرفت دارد، اگر در میادین نبرد پیروزی حاصل می شود و اگر دانشگاه ها و حوزه های رونق  دارد همه به برکت جوانان است.

 

وی با اشاره به شجاعت و شهامت جوانان ایرانی ابراز داشت: نمونه اخیر این مسأله اسارت نیروی های آمریکایی در خلیج فارس در جزیره دور افتاده ای در ایران بود که آن منظره ای که  نشان داد از ذلت از این بیشتر نمی شود برای کسانی که خود را ابرقدرت دانسته و بقیه را غلام حلقه به گوش و مستعمره خود می دانند حال این ها به علامت تسلیم دست پشت سر می گیرند و کسانی که آنها را به این حال در می آورند، جز جوانان کسان دیگری نیستند.

 

در ادامه این نشست رییس جامعة المصطفی العالمیة ضمن ابراز امیدواری برای نقش آفرینی حوزه علمیه برای انعکاس  اندیشه های اسلام در دنیا، اظهار داشت: بدون تردید تاریخ جهان اسلام را بدون مواجهه با تمدن غرب نمی توان تفسیر کرد و چند قرن است حوادثی که در جهان اسلام رخ می دهد مرتبط با غرب است که این بحث از جنگ های صلیبی شروع شد و در معاصر هم آغاز رونسانس در غرب و در دوره جدید عصر پیروزی انقلاب اسلامی نمونه های مواجهه با غرب است.

 

وی با اشاره به نقش اساسی حوزه های علمیه در تبیین اندیشه غرب عنوان داشت: در عصر انقلاب اسلامی بدون تنظیم کردن این مواجهه نمی توانیم به جلو حرکت کنیم که در این مواجهه مهندسی و مدیریت بر عهده حوزه علمیه است.

 

گفتنی است، در این نشست که فراخوان مقاله آن نیز اعلام شده بود در پایان همراه به دو نفر از برگزیدگان و دونفر از افراد شایسته تقدیر جوایزی اهدا شد./1330/پ202/ج1

ارسال نظرات