۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۱۲۳

توزیع غذاهای حرام در یکی از شهرهای مسلمان نشین دانمارک

خبرگزرای رسا ـ تصمیم یکی از شهرهای دانمارک مبنی بر ارائه غذاهای حاوی گوشت خوک در مراکز عمومی این شهر از جمله مراکز نگهداری از کودکان، مورد استقبال حزب اسلام ستیز و ضد پناهجوی دانمارک قرار گرفت.
مسجد جامع کپنهاگ دانمارک

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تصمیم مقامات دانمارکی مبنی بر ارائه گوشت خوک رایگان در یکی از شهرهای این کشور مورد استقبال گروه های اسلام ستیز و ضد پناهجویان قرار گرفت.

 

شورای شهر رندرز در مرکز دانمارک در بیانیه ای با ادبیاتی متناقض اعلام کرد که غذاهای حاوی گوشت خوک را در مراکز عمومی از جمله مراکز مراقبت از کودکان ارائه می کند اما قصد اجبار افراد به خوردن این گونه غذاها را ندارد.

 

در همین حال «حزب مردم دانمارک» که حزبی اسلام ستیز و ضد پناهجو است، از این تصمیم شورای شهر رندرز استقبال کرد و سخنگوی این حزب در صفحه فیسبوک حزب نوشت: «حزب مردم دانمارک» برای گسترش فرهنگ دانمارکی به طور منطقه ای و کشوری می کوشد. از این رو علیه قوانین اسلامی که نحوه خورد و خوراک را به کودکان دانمارک دیکته می کنند، مبارزه می کند.

 

برخلاف آنچه که حزب اسلام ستیز و ضد پناهجوی «مردم دانمارک» ادعا می کند، مانیو سارین، وزیر سابق وحدت دانمارک از حزب سوسیال دموکرات این کشور معتقد است که سیاستمداران شهر رندرز، می خواهند ایدئولوژی خود را بر کودکان دانمارکی تحمیل کنند.

 

وی در صفحه شخصی خود گفت: آنچه که سیاستمداران [شهر رندرز] خود را درگیر آن کرده اند، غیر قابل تصور است.

 

از سال 2013 تاکنون، تهیه غذا در راستای احترام به مسلمانان در مراکز مراقبت از کودکان در دانمارک مورد بحث بوده است به طوری که هل ثورنینگ اشمیت، نخست وزیر سابق این کشور از مراکز مراقبت از کودکان به دلیل کنار گذاردن گوشت خوک انتقاد کرد.

 

در این راستا، نظرسنجی که از سوی روزنامه اکسترا بلادت چاپ دانمارک منتشر شد، نشان داد که تنها 30 مرکز از 1719 مرکز نگهداری کودکان در دانمارک گوشت خوک را کنار گذاشته و یا به ارائه غذاهای اسلامی روی آورده اند./847/ب903/د

ارسال نظرات