۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۳۱۲۱۲۵

ساخت مرکز اسلامی در نیوجرسی آمریکا به تعویق افتاد

خبرگزاری رسا ـ ساخت مرکز اسلامی در نیوجرسی آمریکا به دلیل کارشکنی برخی جریان‎ها به تعویق افتاد.
مخالفت با ساخت مسجد در بيون نيوجرسي آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با تظاهرات عده ای از اسلام هراسان در مقابل شورای شهر بیون در ایالت نیوجرسی، ساخت مرکز اسلامی در این شهر به حالت تعلیق درآمد.

 

پیش از جلسه استماع شورای شهر بیون برای بررسی آرای ساخت و یا عدم ساخت مرکز اسلامی این شهر، مخالفان و موافقان این طرح در خارج از ساختمان تجمع کردند.

 

در این میان مخالفان با آوردن بهانه های واهی، صدای اذان، کمبود فضا برای پارک وسایل نقلیه، تجاوز مسلمانان به حریم منازل شخصی ساکنان و شلوغی منطقه را به عنوان دلایل مخالفت خود بیان کردند.

 

یکی از ساکنان با استدلالی جالب ادعای اسلام هراسان را رد کرده و گفت: این افراد قانون اساسی آمریکا را مطالعه نکرده اند و چیزی درباره آزادی مذهب نمی دانند. به نظر می رسد این افراد درسهای علوم اجتماعی مدرسه را فراموش کرده اند.

 

در همین حال وحید اکبر از مسلمانان شهر بیون، ضمن انتقاد از نبود مکانی برای عبادت و تجمع مسلمانان در این شهر گفت: در حال حاضر 150 نفر در نماز جماعت شهر بیون شرکت می کنند که به دلیل نبود مکان مشخص مجبورند در زیرزمین یک مدرسه کاتولیک به نماز بایستند.

 

وی افزود: بسیاری از مردم درباره اسلام سوء برداشت دارند. از این رو امید داریم که با گشایش مرکز اسلامی، افراد را برای آشنایی با دین اسلام دعوت کنیم.

 

شایان ذکر است که به دلیل بالاگرفتن بحث بین مخالفان و موافقان ساخت این مرکز اسلامی، رای گیری برای ساخت آن به دو ماه بعد موکول شد./847/ب903/د

ارسال نظرات