۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۳۱۲۱۵۹

آیین افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار سیستان و بلوچستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار سیستان و بلوچستان، شب گذشته در مرکز آموزشی شهید عالی زاهدان برگزار شد.
فراخوان ششمين جشنواره مردمي فيلم عمار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیین افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار سیستان و بلوچستان، شب گذشته در مرکز آموزشی شهید عالی زاهدان برگزار شد.

 


ابوالفضل کیخا، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در سیستان و بلوچستان در این آیین گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار نقطه اغازین موج جدید هنر انقلاب اسلامی است.


 
وی ادامه داد: این جشنواره یک ظرفیت انقلابی است که هر چه از قدمت آن می‌گذرد اثرات مثبت آن بر جامعه مشخص‌تر می‌شود.


 
کیخا با اشاره به تفاوت‌های جشنواره مردمی فیلم عمار با سایر جشنواره‌ها عنوان کرد: عمار به سراغ مخاطبان خود می‌رود؛ مخاطبانی همچون خانواده‌های شهدا که سایر جشنواره‌ها توجهی به آنان ندارند.


 
دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در سیستان و بلوچستان با اشاره به شرایط جشنواره مردمی فیلم عمار در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این جشنواره در استان ما از تنوع بالایی برخوردار است بگونه‌ای که روستاها، فرودگاه‌ها، مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد، زندان‌ها، حسینیه‌ها و خوابگاه‌ها مکان‌های اکران فیلم هستند.


 
کیخا افزود: امسال افزون بر زاهدان، در شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار نیز دبیرخانه جشنواره دایر است که در این سه مرکز به ترتیب 80، 200 و 60 نقطه بویژه در روستاها برای اکران در نظر گرفته شده است.


 
وی خاطرنشان کرد: اکران دانشگاهی آثار ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سیستان و بلوچستان از دهم بهمن ماه آغاز خواهد شد در مدارس نیز در کنار اکران فیلم، نمایشگاه انقلاب دایر می‌شود.


 
کیخا عنوان کرد: امسال هشت اثر از هفت کارگردان سیستان و بلوچستانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که این تعداد در دوره‌های قبل 35 اثر بوده است./831/203/ب1

ارسال نظرات