۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۳۱۲۲۱۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

برخی رد صلاحیت شدگان با تهمت زدن به دنبال تخریب جایگاه شورای نگهبان هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نباید به صرف رد صلاحیت شدن عده‌ای که بنا به دلایل مستندی صلاحیت آنان احراز نشده و یا رد صلاحیت شده‌اند، با تهمت زدن، عدالت اعضای شورای نگهبان را زیر سؤال ببریم.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد که در  مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: هیأت های نظارت و اجرایی داوران میدان رقابت‌های انتخاباتی هستند و همه باید نظر داوران را بپذیرند.

 

وی اظهار کرد: نباید با مسموم کردن و آلوده کردن فضای انتخابات، رقابت سالم را در فضای سیاسی کشور ملتهب و زمینه را برای محقق شدن خواسته‌های دشمنان نظام اسلامی فراهم کرد.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد انتخابات، گفت: انتخابات میدان رقابت داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی است وهیأت های نظارت و اجرایی مسؤولیت داوری این عرصه را بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با انتقاد از تهمت زدن برخی از رد صلاحیت شدگان به شورای نگهبان که در آن جمعی از علما و افراد نخبه و فرهیخته مورد تایید رهبری معظم انقلاب حضور دارند، تصریح کرد: نباید به صرف رد صلاحیت شدن عده‌ای که بنا به دلایل مستندی صلاحیت آنان احراز نشده و یا رد صلاحیت شده‌اند، با تهمت زدن، عدالت اعضای شورای نگهبان را زیر سوال ببریم.

 

امام جمعه بجنورد خواستار رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی در رقابت‌های دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد و گفت: رد صلاحیت شدن عده‌ای از نامزدهای انتخاباتی مرتبط به تصمیم گیری‌های شخصی نیست، بلکه تصمیم نهایی با شورای نگهبان قانون اساسی است که پس از بررسی اعتراضات افراد رد صلاحیت شده نتیجه قطعی و نهایی را از طریق وزارت کشور و فرمانداری‌ها به اطلاع عموم خواهد رساند.

 

خطیب جمعه بجنورد به کاندیداهای مجلس شورای اسلامی توصیه کرد که با استفاده از راه‌های ناصواب و خدای ناکرده با بیان وعده‌های دروغین و غیرعملی به دنبال راهیابی به خانه ملت نباشند و در این فضای انتخاباتی که باید همراه با رفاقت و اخلاق انتخاباتی همراه باشد، از تخریب کردن یکدیگر به شدت پرهیز کنند.

 

وی مجلس شورای اسلامی را بزرگ‌ترین مرکز تصمیم گیری نظام دانست و گفت: حضرت امام (ره) فرمودند که مجلس در راس امور است؛ بنابراین کسانی شایسته ورود به خانه ملتند که صداقت، تعهد و اخلاق در اعمال و رفتار آنان مشهود باشد.

 

امام جمعه بجنورد خواستار توجه مردم در شناخت درست نامزدهای انتخاباتی شد و با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: نماینده مجلس افزون بر ولایت مداری و داشتن اخلاق و صداقت، باید استقلال فکری داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: نتیجه نهایی برجام در رقابتی برد برد و با ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری به دست آمده است.

 

وی تصریح کرد: مسؤولان و سرمایه گذاران در دوران پسابرجام باید مراقب باشند که زمینه ساز خواسته‌های دشمن نشوند.

 

امام جمعه بجنورد افزود: سرمایه گذاری‌های خارجی و واردات کالا به کشور نباید موجب شود تا کارخانه‌ها و کارگاه‌های کشور تعطیل و سرمایه گذاران داخلی از فعالیت‌های اقتصادی خود مایوس و نا امید شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یقعوبی اظهار کرد: باید زمینه کار و اشتغال برای جوانان کشور فراهم و کارخانجات صنعتی و تولیدی کشور و سرمایه گذاران داخلی مورد حمایت قرار گیرند.

 

امام جمعه بجنورد در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد از آنچه در شورای شهر و شهرداری بجنورد و روابط بین آنها می‌گذرد به شدت انتقاد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: برای رفع این اختلافات اگر ضرورت داشته باشد بنده و آقای استاندار حاضریم تا در جلسه‌ای در جهت حل اختلافات موجود کمک کنیم.

 

وی اختلافات موجود بین شورای شهر و شهردار بجنورد را به ضرر مصالح مردم عنوان کرد و خواستار پایان بخشیدن به این اختلافات شد./9314/201/ب1

ارسال نظرات