۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۲۳۴
زارعان:

فناوری صلح آمیز هسته ای در ابعاد گوناگون ادامه خواهد یافت

خبرگزاری رسا ـ معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان اتمی ایران از مشارکت کشورهای خارجی از جمله چین در ساخت راکتورها و نیروگاه های صد مگاواتی در کشور خبر داد.
فناوری صلح آمیز هسته ای در ابعاد گوناگون ادامه خواهد یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اصغر زارعان معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان اتمی ایران امروز در جمع خبرنگاران که در حاشیه نخستین سالگرد ابوالشهید رضا قشقایی از شهدای هسته‌ای که در مسجد شیخ صدوق(ره) برگزار شد، با اشاره به همکاری ایران با کشورهای مختلف جهان، گفت: ما همکاری مشترک را با بعضی از کشورها از جمله ژاپن خواهیم داشت.

 

وی افزود: ما با این مشارکت و شرایطی که ایجاد شده باید بتوانیم روابط بین‌المللی خود را با همه کشورها داشته باشیم و همچنین بتوانیم فناوری‌های خودمان را ارتقاء بدهیم و در یک فرآیندی بهتر بتوانیم  از این فناوری صلح آمیز هسته خودمان، در ابعاد مختلف چرخه سوخت و فعالیت‌های نیروگاهی را ادامه دهیم.

 

معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان اتمی ایران در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه رابطه با چین، گفت: ما با چین هم در حوزه ساخت رآکتورهای کوچک اقداماتی را انجام داده‌ایم و قرار است با توجه به حمایتی که دولت داشتند بتوانیم با تامین اعتبار رآکتورهای کوچک صد مگاواتی را در کشور با مشارکت دیگر کشورها از جمله کشور چین آماده کنیم./813/پ203/ج1

ارسال نظرات