۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۱۲۳۴۲
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

نظر نهایی شورای نگهبان ملاک صلاحیت افراد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: شورای نگهبان رکن اصلی نظام و پایه مستحکم انقلاب اسلامی است و نظر نهایی آن نهاد باید ملاک صلاحیت افراد باشد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اعلام صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برخی سخنان و اقدامات در زیرسؤال بردن شورای نگهبان قانون اساسی به هیچ وجه مطلوب نظام نیست.


وی با بیان این‌که شورای نگهبان رکن اصلی نظام و پایه مستحکم انقلاب اسلامی است و نظر نهایی آن نهاد باید ملاک صلاحیت افراد باشد، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش گسترده ای برای ضربه زدن به انقلاب به ترفندهای مختلف روی آورده و درصدد نفوذ و رخنه در پایه های بنیادین انقلاب است.


امام جمعه جلفا با بیان این‌که شورای نگهبان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی مانع ورود نفوذی‌ها و فتنه‌گران به مجلس شده است، تصریح کرد: بهتر است کسانی که رد و یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند، از راه قانونی اعتراض خود را پیگیری کنند و نیازی به تخریب نهادهای انقلابی نیست.


وی از مردم خواست با هوشیاری و دشمن شناسی تلاش دشمن برای حذف ارزش های دینی و پیاده سازی اندیشه های سکولار در جامعه را خنثی کنند و گفت: مردم در انتخابات هفتم اسفند بایستی با حضوری آگاهانه و پرشور افراد متعهد و معتقد به نظام و آرمان های انقلاب اسلامی را به مجلس بفرستند.


حجت الاسلام انتظاری از نامزدهای انتخابات مجلس شورای خواست تا فراتر از اختیارات و وظایف نمایندگان مجلس به مردم وعده ندهند و افزود: نجات کشور از مشکلات، نگهبانی از ارزش های اسلامی و عمل به توصیه های رهبری بایستی خط مشی نامزدها در انتخابات باشد.


وی قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین را دو وظیفه مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و اظهار داشت: مردم بایستی با هوشیاری کامل و شناسایی خط فکری افراد، همچنین با لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی پای صندوق‌های رأی حضور یابند و افراد ولایت‌مدار را به عنوان نماینده خود در مجلس انتخاب کنند.


مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخصه های نمایندگان مجلس از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: منتخب مردم در کنار دیانت، امانتداری، مدبر، مدافع ارزش های انقلاب بودن باید قدرت ایستادگی در برابر استکبار را داشته باشد.


حجت الاسلام انتظاری در پایان خواستار توجه به شاخص‌های مهم نمایندگی مجلس شد و خاطرنشان کرد: ولایت فقیه و خط مشی انقلاب اسلامی و نگهبانی از ارزش های اسلامی ملاک مردم در انتخاب افراد و نمایندگان مجلس باشد./935/302/ب1

ارسال نظرات