۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۳۱۲۵۲۸
مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر اهواز:

کادر سازی برای انقلاب و نظام از مطالبات حوزه علمیه حضرت ولی عصر اهواز است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز با اشاره به فعالیت های حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز و برگزاری دوره های گوناگون هفتگی با حضور اساتید کشوری و شهر مقدس قم با موضوع های شبهه شناسی، اجرای جلسات اخلاق هفتگی، برگزاری برنامه های ورزشی به صورت هفتگی بخشی از اقدامات گسترده این حوزه است، گفت: کادر سازی برای انقلاب و نظام از مطالبات این حوزه علمیه است.
حجت الاسلام سيد جعفر موسوي زاده ، مدير حوزه علميه حضرت ولي عصر(عج)

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی‌زاده مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که این حوزه علمیه در سال 1380 تأسیس شده است، ابراز داشت: تاکنون بیش از 600 طلبه جذب شده اند و امسال نیز 34 طلبه پذیرش این حوزه علمیه بودند.

 

وی با اشاره به فعالیت های حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز، ادامه داد: برگزاری دوره های گوناگون هفتگی با حضور اساتید کشوری و شهر مقدس قم با موضوع های شبهه شناسی، اجرای جلسات اخلاق هفتگی، برگزاری برنامه های ورزشی به صورت هفتگی بخشی از اقدامات گسترده این حوزه است.

 

این مقام مسؤول کادر سازی برای انقلاب و نظام را از مطالبات این حوزه علمیه برشمرد و بیان داشت: در سال جاری، اعزام حجت‌الاسلام آذرافروز به عنوان مدیر مدرسه بقیه‌الله(عج) به شهرستان اندیمشک و حضور طلاب این حوزه علمیه در مدارس امین(وابسته به حوزه علمیه) از رویش‌های حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) است.

 

حجت الاسلام موسوی زاده با بیان این‌که کتاب‌های «رسائل» و «مکاسب» که فرصت برای اتمام آن در حوزه علمیه فراهم نمی‌شود، اما در این مرکز تخصصی به گونه‌ای زمان‌بندی می‌شود که این‌گونه دروس به زمان بیشتر و کیفیت بالاتر ارائه شوند، گفت: طلاب در سطح دو، جزء یک تا 15 قرآن و طلاب سطح سه جزء 16 تا 30 آموزش تفسیر قرآن را آموزش می‌بینند و با این کار طلبه پس از اتمام سطح سه در سفیران هدایت یک دور کامل تفسیر قرآن کار کرده است.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز با اشاره به تلبس 12 نفر از طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت ولی عصر(عج) اهواز با حضور آیت الله موسوی جزایری و مدیر حوزه های علمیه استان خوزستان در تاریخ 14 شهریورماه سال جاری در مسجد اعظم اهواز، افزود: برای تلبس این تعداد از طلاب، دوره یک روزه آشنایی با وظایف روحانیت توسط اساتید حوزه علمیه خوزستان و قم در اسفند و فروردین ماه برگزار شد.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید بر نقش قرآن کریم در تحکیم استعداد و اعتقاد طلاب تصریح کرد: در طول تاریخ مشاهده شده کسانی که با قرآن مأنوس می شوند به یقین به آرامشی توأم با معنویت دست پیدا می‌کنند./9453/302/ب3

ارسال نظرات