۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۳۱۲۵۸۱
استاد حوزه علمیه مشهد:

این که برخی با علم به عدم صلاحیت خود کاندید شده اند نوعی شیطنت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام روح با بیان این که ورود به مجلس برای کسانی که صلاحیت دارند تکلیف شرعی است، گفت: این شیطنت است که برخی با علم به عدم صلاحیت خود، به صورت گروهی کاندید می شوند تا وقتی رد صلاحیت شدند فضای جامعه را متشنج کنند.
حجت الاسلام روح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام روح استاد حوزه علمیه مشهد، امشب در نشست تبیین شاخص های کاندیدای اصلح در مسجد عمار یاسر، وضع قانون در چارچوب قانون اساسی، تشریح قوانین مادر، تحقیق و تفحص در تمام امور کشور، موافقت با قراردادهای ملی و بین المللی و تغییرات مرزی، نقل و انتقال میراث ملی را از وظایف یک نماینده مجلس برشمرد.


وی در تبیین ویژگی های کاندیدای اصلح برای مجلس، گفت: اظهارنظر شجاعانه از مهم ترین ویژگی های یک نماینده است؛ نماینده همچنین باید شجاعت بیان حق در هر شرایطی و با وجود هر تهدیدی را داشته باشد.


گستره اختیارات مجلس، ضرورت انتخاب اصلح را دو چندان می کند

حجت الاسلام روح اظهار کرد: هر یک از نمایندگان، نماینده همه ملت هستند و حق اظهار نظر در تمام مسائل خارج و داخل را دارند. اینگونه نیست که فقط درباره مسائل حوز انتخابیه خود نظر بدهند.


استاد حوزه علمیه، نظارت بر عملکرد دولت و وزرا را از دیگر وظایف نماینده مجلس عنوان و تصریح کرد: اعتماد نماینده مجلس به یک وزیر یا استیضاح او، به منزله اعتماد ملت به او یا استیضاح وی است.


 
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس اکتفا به ظواهر برای انتخاب فردی با چنین گستره وسیعی از اختیارات، صحیح و عاقلانه نیست و مردم باید دقت لازم را داشته باشند.


حجت الاسلام روح ضمن هشدار نسبت به ورود افراد بی اعتقاد به قانون، نظام و اسلام به مجلس، گفت: انتخاب چنین افرادی برای همه جامعه خطرناک بوده و آسیب های آن به راحتی قابل جبران نیست.


مجلس ما باید مملو از مدرس ها باشد
وی با اشاره به استقلال و شجاعت شهید مدرس به عنوان یک نماینده مجلس اصلح، یادآور شد: مجلس ما باید مملو از مدرس ها باشد. شهید مدرس چون اسیر چیزی نبود می توانست به راحتی حرف بزند و می گفت خداوند دو چیز را به من نداده است؛ طمع و ترس.


استاد حوزه علمیه، درک از مسائل کشور و جهان، ایمان، انقلابی بودن، سواد و آگاهی و هوشمندی را از دیگر شرایط نماینده مجلس از دیدگاه رهبر معظم انقلاب عنوان و اظهار کرد: ایشان می فرمایند نماینده مجلس، ریل گذار آبادانی کشور است و کسانی باید وارد مجلس شوند که از صلاحیت های لازم برخوردار بوده و از عهده مسؤولیت سنگین نمایندگی بربیایند.


ورود به مجلس برای کسانی که صلاحیت دارند تکلیف شرعی است/ این شیطنت است که برخی با علم به عدم صلاحیت خود کاندید می شوند

وی افزود: بر این اساس، کسانی که می دانند می توانند، برای ورود به مجلس تکلیف شرعی دارند و این شیطنت است که برخی با این که می دانند صلاحیت ندارند اما گروهی کاندید می شوند تا وقتی رد صلاحیت شدند جار بزنند که مثلا 50 نفر رد صلاحیت شده اند و فضای جامعه را متشنج کنند.


کسانی که در سطوح کلان مدیریتی هستند در حکم چشمان نظام هستند

حجت الاسلام روح در خصوص مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: رهبر معظم انقلاب دو وظیفه اساسی برای مجلس خبرگان قائل هستند؛ چالاکی، زیرکی و اقدام به موقع برای انتخاب رهبر و  رصد دائم ویژگی ها و صلاحیت های رهبری در شخص ولی فقیه بدون رودربایستی و مطابق قانون.


وی ادامه داد: اگر افرادی ناشایست وارد این مجلس شوند، چنان گرهی در مدیریت کشور ایجاد می شود که با هیچ سرانگشتی گشوده نخواهد شد.


حجت الاسلام روح تأکید کرد: کسانی که در سطوح کلان مدیریتی هستند حکم چشمان نظام را دارند نه دست یا اعضای دیگر؛ زیرا چنان که وجود نقص در چشم، بسیار دردناک و مهم است، مسؤولان نیز اگر دچار نقص یا آسیب باشند، جامعه با خطر مواجه می شود./930/202/ب3

 

ارسال نظرات