۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۳۱۲۶۰۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

افزایش 150 درصدی اعزام و استقرار روحانی مبلغ در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در سال جاری میزان اعزام و استقرار روحانی مبلغ در مساجد شهری و روستایی این استان به نسبت سال گذشته 150 درصد افزایش داشته است.
حجت الاسلام خادمي- نشست کميته قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست کمیته قرآنی این نهاد، با اشاره به فعالیت های قرآنی صورت گرفته در استان از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی و ادارات تابعه در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی، اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام انجام شده در این زمینه برون‌سپاری 100 درصدی برنامه های قرآنی این نهاد در استان است.

 

وی اضافه کرد: همچنین افزایش 14 باب خانه قرآن شهری و روستایی، راه اندازی پنج مؤسسه قرآنی مردمی جدید، ارتقای کیفی چهار مؤسسه قرآنی از سطح سه به سطح دو، آموزش حفظ یک تا سه جزء قرآن کریم به بیش از دو هزار نفر، آموزش تفسیر قرآن به 80 نفر و سایر موارد برخی از فعالیت هایی هستند که با نظارت نهاد تبلیغات اسلامی در سال جاری در استان صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به نیازمندی خراسان شمالی به ارتقا و افزایش فعالیت ها در حوزه قرآن، خاطرنشان کرد: این نهاد امسال در زمینه مفاهیم، تربیت ممتحن، مفسر و معلم قرآن فعالیت های خوبی داشته اما هنوز نیازها در این بخش زیاد است.

 

وی با یادآوری کمبودهای استانی در بخش نیروی انسانی متخصص در حوزه قرآن، تصریح کرد: برای اینکه دیگر در مأموریت های قرآنی خراسان شمالی نیازی به استفاده از نیروهای خراسان رضوی نبوده و از نیروهای متخصص قرآنی بومی استان استفاده شود، می بایست نگاه ویژه ای به تربیت نیروهای متخصص قرآنی در استان داشته باشیم.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حیطه اعزام و استقرار روحانی مبلغ در شهرها و روستاهای استان، اظهار کرد: در سال جاری به نسبت سال گذشته در زمینه اعزام و استقرار روحانی مبلغ در مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی 150 درصد رشد صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: این افزایش به گونه ای است که در سال جاری تاکنون افزون بر 250 روحانی مبلغ در روستاهای استان ساکن شده و هنوز هم بسیاری از روستاهای خراسان شمالی متقاضی اعزام و اسکان روحانی مبلغ هستند.

 

وی با اشاره به اینکه نهاد تبلیغات اسلامی دستگاهی است که در کنار ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به شهرها، به خدمات‌دهی فرهنگی و مذهبی در روستاها نیز توجه ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا نخستین اولویت اداره کل تبلیغات اسلامی، تأمین، اعزام و استقرار روحانی مبلغ در روستاها به ویژه در ماه های محرم و رمضان و ایامی چون دهه فاطمیه است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در این زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 100 روحانی در مناطق مورد نیاز در استان استقرار یافته اند.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در بخش تشکل های دینی، کانون مداحان و ائمه جماعات مساجد، اظهار کرد: در این بخش نیز از ابتدای امسال تاکنون 227 امام جماعت با عاملیت نهاد تبلیغات اسلامی به کانون های جمعیتی استان نظیر ادارات، شرکت ها و کارخانه‌ها اعزام شده اند.

 

به گفته وی همچنین در 9 ماهه امسال در مجموع 25 هزار و 101 نفر روز اعزام روحانی مبلغ و مبلغه به مساجد و مناطق مختلف استان صورت گرفته و در روزهای آینده نیز به مناسبت دهه مبارک فجر، حدود 350 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام می شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه استقرار روحانی مبلغ در روستاها از رویکردهای اصلی این نهاد است، افزود: سکونت عالم در روستاها و هم‌نشینی مستمر روحانیان با روستاییان، اثرات فرهنگی ویژه ای داشته و تأثیر فعالیت های فرهنگی، مذهبی و تبلیغی انجام شده در این مناطق را نیز بیشتر و پایدارتر می کند./9314/202/ب1

ارسال نظرات