۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۳۱۲۷۷۳
رییس شورای راهبردی روابط خارجی:

حمایت از مستضعفان از اصول نظام جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا - رییس شورای راهبردی روابط خارجی، با بیان اینکه سیاست ها و اصول جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها متفاوت است، گفت: حمایت از مستضعفان از اصول نظام جمهوری اسلامی ایران است.
کمال خرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی در «نهمین نشست گفت‌وگوهای راهبردی مرکز الگوی اسلامی ایران پیشرفت» که در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد، گفت: ما توانستیم به عنوان یک قدرت در منطقه الگوی خود را اثبات و مدل درستی را دنبال کنیم.

 

رییس شورای راهبردی روابط خارجی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، خاطرنشان کرد: ایشان معتقد هستند که تجربیات 36 ساله قبل به ما کمک بسیاری می کند زیرا تجربیات ما موفق بوده است، ما توانستیم با گذر از مشکلات و سختی ها موقعیت خود را در دنیا تثبیت کنیم.

 

خرازی با اشاره به اصول نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مستضعفان خاطرنشان کرد: اصول جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها متفاوت است و ما از مستضعفان حمایت می کنیم و برپایه مبانی و ارزش های خود حرکت و موقعیت خود را در جهان ثابت کردیم.

 

رییس شورای راهبردی روابط خارجی، با اشاره به الگوی پیشرفت کشور چین در افزایش نیروی کار گفت: در کشور چین نوعی یکپارچگی در سیاست خارجی وجود دارد، در شورای راهبردی آنها یک کمیته روابط خارجی وجود دارد که زیر نظر وزیر خارجه آن کشور اداره می شود.

 

وی با اشاره به مؤلفه‌های تأثیرگذار در سیاست خارجی بیان کرد: اگر عملکرد داخلی کشور از نظر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و فرهنگی با مشکل روبرو باشد، نمی‌توان در سیاست خارجی موفق بود، قدرت دفاعی، نفوذ معنوی و فرهنگی در سیاست خارجی و دیپلماسی  مبتنی بر عزت، از عوامل مؤثر در سیاست خارجی موفق است.

 

خرازی با بیان اینکه صحنه سیاست خارجی مانند صحنه جنگ است، اظهار داشت: اگر در جنگ یک فرمانده با  کوچکترین اتفاقی خود را ببازد با خطرات جدی مواجه خواهد شد اما در جنگ آسیب‌های زیادی دیدیم و تحریم های بسیاری را با اتکا به قدرت ملی تحمل کردیم.

 

رییس شورای راهبردی روابط خارجی، در پایان صحبت های خود با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در وحدت بین گروه های مختلف، خاطرنشان کرد: باید در برابر دشمنان و رقیبانی  که در منطقه فعالیت می کنند راهکارها و الگوهای اساسی داشته باشیم همان طور که در سال های دفاع مقدس این راهکارها و الگوها را مقام معظم رهبری ارائه می دادند و بین گروهای مختلف یکپارچگی ایجاد کردند./818/پ202/ج1

ارسال نظرات