۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۳۱۲۷۹۷
استاد حوزه و دانشگاه:

شورای نگهبان با صلابت و قاطعیت در برابر زیاده خواهی های دشمن خواهد ایستاد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی نامزدها می دانستند که مورد تأیید قرار نمی گیرند و از این طریق به دنبال تعرض به شورای نگهبان بودند.
حجت الاسلام تقي لطفي

حجت الاسلام تقی لطفی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که امر نظارت یک اصل مسلم در همه کشورها است، گفت: مقوله نظارت مورد قبول همه عقلا و مردم است و در کشورهای جهان با عناوین مختلف این کار انجام می شود.

 

وی افزود: در قانون اساسی ایران اسلامی نیز وظیفه نظارت به شورای نگهبان واگذار شده که به عنوان یک ضرورت عنوان شده است.

 

حجت الاسلام لطفی با تأکید بر این که نظارت شورای نگهبان سلامت انتخابات را تأمین می کند و از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مورد هجمه قرار دادن شورای نگهبان از سوی دشمنان و بدخواهان امری طبیعی است، چرا که از این طریق سلامت انتخابات را مورد هجوم قرار می دهند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که کارشناسان غربی راه نفوذ در ایران، مقابله با شورای نگهبان قانون اساسی است، گفت: شورای نگهبان نقش بسیار مهمی در سلامت انتخابات داشته و دشمن نیز همواره طمع نفوذ دارد.

 

به گفته وی، مراکزی همچون مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که در موضوعات مهم نظام تصمیم می گیرند، خود دارای جایگاه بسیار رفیع و بلندی هستند که در این بین شورای نگهبان از ورود افراد متمایل به غرب و دنبال کنندگان اهداف بیگانه گان به این مراکز جلوگیری می کند.

 

وی با اشاره به این که هجمه به شورای نگهبان از ابتدا تا کنون وجود داشته است و دشمنان با برگزاری انتخابات در ایران مخالف دارند، گفت: حضور گسترده افراد به عنوان نامزد نشان از دنبال کردن اهداف مغرضانه بود، چرا که برخی خود می دانستند که مورد تأیید قرار نمی گیرند و از این طریق به دنبال تعرض به شورای نگهبان بودند.

 

حجت الاسلام لطفی با تأکید بر این که فقهای شورای نگهبان به وظایف خود واقف و از سابقه درخشانی برخودار هستند، گفت: شورای نگهبان با صلابت و قاطعیت در برابر زیاده خواهی های دشمن خواهد ایستاد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: مردم ایران ضمن حضور حداکثری خود در انتخابات باید با انتخاب اصلح به اعتلای ایران اسلامی کمک کنند./1307/302/ب3

ارسال نظرات