۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۳۱۲۸۲۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

تبلیغ چهره به چهره از روش های موثر در ترویج فرهنگ زکات است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: تبلیغ چهره به چهره از روش های موثر در ترویج فرهنگ زکات است.
حجت الاسلام سروستاني

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، امروز در جلسه هم اندیشی مبلغان و روحانیون استان با رویکرد روش های تبلیغی در عرصه زکات، گفت: بهترین روش اشاعه فرهنگ زکات استفاده از تجارب ارزشمند مبلغینی است که توفیقاتی در ترویج امر زکات داشته اند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: شبکه ارزشمند تبلیغی که وظیفه مهم تبلیغ احکام اسلام را بر عهده دارند و از همین رو آنان در راستای توسعه فرهنگ زکات رسالت و مسؤولیت سنگینی نقش مهمی ایفا می کنند.

 

عضو شورای زکات استان با اشاره به اهمیت این فریضه الهی ادامه داد: زکات امر واجبی است که در آیات مختلف قرآن کریم یا مقدم بر نماز و یا بلافاصله بعد از نماز قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: پرداختن به فلسفه وجوب زکات از رسالت های محوری شبکه تبلیغی و مبلغین به شمار می آید و اگر مردم از برکات پرداخت زکات آگاهی یابند قطعا با علاقه بیشتری به اهتمام در امر زکات خواهند پرداخت.

 

حجت‌الاسلام سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم واگذاری و توزیع زکات با نظر مبلغان افزود: مصرف زکات برای ایتام و مستمندان و امور مربوط به کار های عام المنفعه است و توسعه زیرساخت های فرهنگ دینی از قبیل؛ مسجد، حسینیه، خانه های عالم، مجتمع های قرآنی و حمایت از شبکه تبلیغی از موارد مصرف زکات به شمار می روند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: امیدواریم بر اساس سیاست های راهبردی شورای زکات کشور و استان بتوانیم ادای وظیفه کنیم و مطمئن باشیم هرچه قدر نسبت به ترویج و احیاء این فریضه مهم تلاش کنیم و موفق باشیم برکات الهی بیشتری در جامعه جذب می‌شود.

 

عضو شورای زکات استان تاکید کرد:‌ اگر مردم ارزش و نتیجه کار خود را در پرداخت زکات بدانند بیشتر تشویق خواهند شد زکات را بپردازند.

 

حجت الاسلام سروستانی تاکید کرد: مبلغان در خط مقدم تبلیغ هستند و تبلیغ چهره به چهره از روش های موثر در ترویج فرهنگ زکات محسوب می شود و مبلغین باید برکات زکات را به مردم منتقل کنند./833/202/ب3

ارسال نظرات