۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۳۱۲۸۴۳

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ درخشش تولیدات رادیو معارف در سوگواره عبرات و بررسی فقهی و علمی روش تعیین قبله در برنامه «فقه پویا» از عنوان خبرهای کوتاه رادیو معارف است.
راديو معارف
به گزارش خبرگزاری رسا، درخشش تولیدات رادیو معارف در سوگواره عبرات و بررسی فقهی و علمی روش تعیین قبله  در برنامه «فقه پویا» از عناوین خبرهای کوتاه رادیو معارف است.

         

درخشش تولیدات رادیو معارف در سوگواره عبرات

 رادیو معارف با ارائه دو اثر « اربعین خورشید » و « عمود 285 » رتبه های برتر سوگواره «عبرات » را کسب کرد.

 

برنامه « اربعین خورشید » به تهیه کنندگی روح الله اسماعیلی و مستند گزارشی «عمود 285 » اثر مهدی کاظمی به ترتیب رتبه های اول و دوم سوگواره «عبرات » را از آن خود کردند.

 

همچنین از مدیر رادیو معارف به خاطر تلاش مؤثر در ترویج فرهنگ اربعین با اهدای لوح سپاس و تندیس سوگواره قدردانی شد.

 

خاطرنشان می شود آیین اختتامیه سوگواره عبرات و تقدیر از برگزیدگان با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیات و رحمانی‌فضلی وزیر کشور عصر دوشنبه پنجم بهمن ماه 94 در سالن همایش وزارت کشور برگزار شد.

 

بررسی فقهی و علمی روش تعیین قبله در رادیو معارف

رادیو معارف در برنامه «فقه پویا» به بررسی فقهی و علمی « نظریه روش تعیین قبله با توجه به موقعیت جغرافیایی نقاط مختلف و موقعیت خورشید» می‌پردازد.

 

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف حجج اسلام و المسلمین سیدرضا قلمکاریان اصفهانی کارشناس نجوم اسلامی و علیرضا فراهانی‌منش در برنامه «فقه پویا » تأثیر دو مؤلفه موقعیت جغرافیایی وحرکت ظاهری خورشید در تعیین قبله را بررسی می‌کنند.

 

«فقه پویا» با تلاش گروه فقه و اندیشه رادیو معارف به تهیه‌کنندگی محمّدجواد طوسی و اجرای سیدمرتضی موسوی‌نژاد پنجشنبه 8 بهمن ساعت 14 و 45 دقیقه از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

علاقه‌مندان برای دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به صفحه اختصاصی« فقه پویا» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند./998/د101/ی

 

منبع: رادیو معارف

ارسال نظرات