۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۳۱۲۹۰۴
آیت الله موسوی جزایری:

آغاز ترمیم و طلاکاری گنبد حرم امیرمؤمنان روز شادمانی و گشایش است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به همت مردم خوزستان در ساخت و تکمیل و آغاز طلاکاری گنبد حرم امیرمؤمنان(ع)، گفت: این روز، روز شادمانی و گشایش است.
آيت الله سيد محمدعلي موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در حاشیه بازدید از آغاز طلاکاری گنبد حرم امیرمؤمنان علی(ع) در نجف اشرف، اظهار داشت: خداوند توفیقی بر ما ارزانی داشت تا با همراهی عده ای از علما و فضلا به زیارت امیرمؤمنان شرفیاب شده و زیر گنبد ایشان حضور یافته و در زیر گنبد آن حضرت دعا پذیرفته و این روز، روز پیروزی و شادمانی و گشایش است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که به نیابت از جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان خوزستان برای طلاکاری گنبد حرم علوی عهد می بندیم، گفت: عملیات طلاکاری و بنای این گنبد آغاز و به مردم خوزستان واگذار شده و انشاالله با توکل بر خدا و عهد با او و توسل به او و اهل بیت به ویژه امام زمان(عج) در انجام این پروژه موفق گردیم.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به صحن حضرت زهرا(س) و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در ساخت ساختمان های گوناگون و گسترش و بی نظیر بودن این صحن اظهارداشت: در این صحن، موزه، مهمان خانه، محل زیارت، رواق خانه های بزرگ وجود دارد.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان که دست اندرکاران ساخت صحن حضرت زهرا(س) پس از مطالعه و دقت در ساخت مسجد النبی، مدینه منوره، مسجدالحرام، مکه مکرمه و حرم امام رضا و معصومه(ع) اقدام به ساخت این صحن کرده اند، ادامه داد: در ساخت صحن حضرت زهرا(س) از تجربه های مفید موجود در ساخت این مکان های مقدس، بهره برده و استفاده شده است.

 

وی با بیان همراهی مردم خوزستان در تکمیل این پروژه ها و تشکر دست اندرکاران ساخت صحن حضرت زهرا(س) و گنبد حرم امام علی(ع) از آنها افزود: مصالح به کار رفته در ساخت وسازهای  صحن حضرت زهرا(س) و ترمیم گنبد امام علی (ع) از استان خوزستان است.

 

گفتنی است، آیت الله موسوی جزایری به همراه هیأتی از علما و مسؤولان استان خوزستان برای افتتاح و رونمایی از 6 درب حرمین عسکریین در سامراء، آغاز به کار ترمیم و طلاکاری گنبد حرم امام علی(ع) و به عراق تشریف بردند.

 

آغاز به کار ترمیم و طلاکاری گنبد حرم امیر مؤمنان با حضور آیت الله موسوی جزایری در 1 بهمن آغاز شده و پیش بینی شده است که این پروژه در 18 ماه به پایان خواهد رسید./9456/102/ب2

ارسال نظرات