۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۳۱۲۹۶۴
کوثری:

کنگره مبارزه با جریان های تکفیری فرصتی مناسب برای اتحاد علمای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ابتکار حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در برگزاری دومین کنگره خطر جریان‌های تکفیری تقدیر کرد و گفت: این کنگره در راستای تقریب مذاهب تأثیرگذاری بسیاری دارد و می‌تواند علمای اسلام را به نوعی به وحدت کلمه برساند.
محمد اسماعيل کوثري

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دومین کنگره خطر جریان‌های تکفیری که روز پنجشنبه هشتم بهمن ماه از سوی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و با حضور علما و اندیشمندان جهان اسلام در قم برگزار می‌شود، گفت: این ابتکار بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.


وی در ادامه با بیان این‌که این ابتکار باید الگویی برای مقابله با سایر مشکلات باشد، ابراز داشت: برگزاری این کنگره سبب می‌شود تا علمای اسلام با گردهم آمدن را‌های مقابله با جریان های تکفیری را مورد بررسی قرار دهند.


کوثری در ادامه خاطرنشان کرد: این کنگره در راستای تقریب مذاهب تأثیرگذاری بسیاری دارد و می‌تواند علمای اسلام را به نوعی به وحدت کلمه برساند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در این کنگره باید ریشه این تفکر را مورد بررسی قرار داد و همچنین با همفکری و اتحاد واقعی به مقابله با آن پرداخت چرا که ایدئولوژی این تفکر پشتوانه محکمی ندارد و فقط حمایت مالی است که آنها را در حیات نگه داشته است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به الزامات و موانع تقریب مذاهب اسلامی، تصریح کرد: کشورهایی که از این گروه‌ها و جریان‌ها حمایت می‌کنند به طور قطع مانع رسیدن مطلب حق به گوش ملت خود می‌شوند.


کوثری با تأکید بر این‌که سران این کشورها مردم خود را در همان چارچوب فکری که برای آنها ترسیم کرده‌اند نگه می‌دارند، افزود: آنها با همین شیوه می‌خواهند به خواسته‌های پلیدی که دارند دست پیدا کنند.


وی به اطلاع رسانی دقیق و گسترده در کشورهای اروپایی اشاره کرد و ابراز داشت: به طور قطع اطلاع رسانی در رابطه با این تفکر اثرات خود را خواهد داشت و به نوعی این یک وظیفه شرعی برای همه مسلمانان است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان نقش رسانه‌ها را بسیار تأثیرگزار دانست و خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این زمینه نقشی بسیار مورد اهمیت است و باید به صورت هدفند از این ابزارها در جهت تبلیغ چهره اسلام واقعی و برائت مسلمانان از جریان تکفیر استفاده کرد./922/ت302/ج1

ارسال نظرات