۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۳۱۲۹۷۹
کارشناس مذهبی:

پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن نتیجه صبر و مقاومت مردم است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: آنهایی ‌که در انقلاب های دنیا شکست خوردند، برای این است که اهل صبر نبودند، بنابراین پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم نظام اسلامی ایران نتیجه صبر و مقاومت مردم است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب صبر امت است.
سيد رضا واجدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، سید رضا واجدی، کارشناس مذهبی سه شنبه شب در مسجد امام حسن مجتبی(ع) کاشان با اشاره به این که صابر و صبّار تفاوت است، افزود: خداوند در قرآن به حضرت موسی می فرماید، ای موسی تو قوم خود را از تاریکی به طرف نور هدایت کن و یادآوری کن مردم را به روزهای خدا  که همان یوم الله است.

 

وی افزود: زمانی که حضرت موسی می خواهد حکومت نور را تأسیس کند، قوم او باید هم صبّار باشند و هم شکور باشند چرا که با صبر اندک نمی توان انقلاب کرد و با صبر اندک نمی شود انقلاب را حفظ کرد.

 

به گفته وی، آنهایی‌ که در انقلاب های دنیا شکست خوردند برای این است که اهل صبر نیستند، بنابراین پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم نظام اسلامی ایران نتیجه صبر و مقاومت مردم است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب صبرامت است.

 

این کارشناس مذهبی با بیان این که  اگر صبر و مقاومت نباشد پیروزی حاصل نمی شود گفت: پیامبر و یا رهبری که می خواهد انقلاب کند، باید دو کار مهم را در دستور کار خود داشته باشد،یکی این که امت را صبّار کند و دیگر این که امت را شکور کند.

 

امتی که می خواهد با ظلم مبارزه کند باید صبّار باشد

واجدی گفت: امتی که می خواهد با ظلم مبارزه کند باید صبّار باشد نه صابر، باید شکور باشد نه شاکر، بنابراین اگر می خواهیم در انقلاب خود به دام سامری ها گرفتار نشویم باید صبّار و آگاه باشیم و خیلی بصیرت داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که در کنار بصیرت، صبر ایجاد می شود، یاد آورشد: وقتی حضرت موسی به حضرت خضر گفت من صبر می کنم، حضرت خضر فرمود، موسی تو که نمی دانی چرا من چنین می کنم چگونه صابر خواهی بود، بنابراین برای حفظ انقلاب و صبّار شدن،  نیاز به بصیرت انقلابی است و وقتی هم که انقلاب کردید باید شکر کنید.

 

به گفته وی، افرادی سختی های انقلاب را خواهند پذیرفت که انقلاب را بزرگترین نعمت الهی بدانند.

 

این کارشناس مذهبی یاد آورشد: خداوند به حضرت موسی می فرماید به قوم خود بگو، آیا این روزهاکه از ظلم فرعون و تاریکی فرعونیان نجات یافتید شکر نمی خواهد.

 

سربریدن امروز ترویست های داعش کار جدیدی نیست

واجدی با اشاره به این که سربریدن امروز ترویست های داعش کار جدیدی نیست گفت: زمان حضرت موسی برای این که انسان کاملی به نام حضرت موسی متولد نشد، فرعون دستورداد حدود 70 هزار کودک را سر بریدند.

 

وی افزود: امروز  نیز جلادان فراعنه و جلادان استکبار در منطقه درحال سر بریدن هستند تا موسایی متولد نشودو هواداران انقلاب موسی متولد نشوند و انقلابیون نابود شوند واین کاری است که امروز توسط تروریست های داعش رواج یافته و تاریخ در حال تکرار شدن است.

 

به گفته وی، شیعه سبب وحشت دشمن است و مأموریت جلادان استکبار نیز زدن گردن شیعیان است و در این کار یکی بعد از دیگری ابتدا رهبران را ترور و بزرگانی را سر می برند تا موسایی متولد نشود.

 

رستگاری آخرین قدم های یک انسان است

واجدی در ادامه با تأکید بر این که قرآن کتاب همیشه است و رستگاری آخرین قدم های یک انسان است گفت: خداوند در سوره مبارکه آل عمران می فرماید، اگر می خواهید رستگار شوید سه کار را انجام دهید امید است رستگار شوید.

 

وی، صبر در مقابل طاعت، صبر در مقابل مصیبت و صبر در مقابل معصیت را سه عامل رستگاری انسان دانست و افزود: صبر انسان را به بهشت می رساند، ضمن این که صبرعامل موفقیت انسان در مسائل اجتماعی و عبادات الهی صبر است.

 

این کارشناس مذهبی با بیان این که خیلی از مشکلات اساسی زندگی انسان به دلیل عجله است گفت: فرشتگان هر موقع به ملاقات بهشتیان می روند به آنها می‌گویند، سلام به شما به دلیل این که صبر کردید، بنابراین صبر به معنای خود نگهداری و ثبات است و باید در مسائل اجتماعی صبور باشیم.

 

بندگی خدا صبوری می خواهد

واجدی با تأکید بر این که بندگی خدا صبوری می خواهد گفت: در برابر رنج باید با سلاح صبر عبور کنیم در غیر این صورت  در زندگی کم خواهیم آورد چرا که ما در دنیایی زندگی می کنیم که دار رنج است و انسان در رنج خلق شده است و خداوند مصائب اجتماعی را تکوینا برای ما قرارداده است و خداوند ما را با ترس و گرسنگی و نقص عضو و میوه های دل انسان آنها را امتحان می کند.

 

وی در ادامه با طرح این سؤوال که کدام یک از این سه صبر مهمتر از دو صبر دیگر است گفت: علامه جوادی آملی می گوید، صبر با طاعت، باعث بقیه صبر ها می شود به این معنی که ما از بندگی باید کمک بگیریم، اگر می خواهیم از گناه دوری کنیم باید خوب بندگی کنیم و اگر می خواهیم در مقابل مصیبت های زندگی صبر کنیم باید بنده خوبی باشیم.

 

این کارشناس مذهبی یادآور شد: بنابراین، صبر بر طاعت، از صبر بر معصیت و صبر بر مصیبت مهمتر است و صبر بر طاعت عامل بر دو صبر بعدی است./1307/202/ب2

ارسال نظرات