۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۱۳۰۸۲
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

کاهش عزت نفس مهم‌ترین مشکل سربازان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه مهم ترین علت فرار سربازان از خدمت سربازی کاهش عزت نفس است، گفت: جوانان در بهترین و با ارزش‌ترین سال‌های زندگی خود و در حالی که در اوج جوانی هستند راهی خدمت می‌شوند و به همین دلیل بسیار لازم وضروری است که برنامه ریزی‌ها به صورتی باشد که از ظرفیت‌های این جوانان که به خوبی استفاده شود.
حجت الاسلام بهرامي، رييس سازمان قضايي نيروهاي مسلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدکاظم بهرامی، ظهر امروز در بیست و دومین مجمع پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح که در تالار کوثر اصفهان برگزار شد، با بیان این‌که نیروهای مسلح حصار کشور و مایه ثبات و امنیت هستند، گفت: تخلفات و جرایم این نیروها افزون بر خود و خانواده موجب ایجاد مشکلات امنیتی در کشور خواهد شد.

 

حجت الاسلام بهرامی در ادامه افزود: در دهه اخیر نسبت به دهه‌های گذشته شاهد افزایش جرایم در نیروهای مسلح بوده‌ایم، گرچه اقدامات پیشگیرانه و کنترلی بسیار خوبی در نیروهای مسلح صورت گرفته است که نتیجه‌های خوبی نیز داشته است و شاهد تأثیرات این اقدامات در نیروهای مسلح هستیم.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌ها و مشکلات مهم در نیروهای مسلح فرار از خدمت است، باید توجه داشت که مشکلات و آسیب‌های بسیاری موجب فرار از خدمت سربازان می‌شود، بر اساس آمار و نتایج آخرین بررسی ها و پژوهش‌ها کاهش عزت نفس مهم ترین علت و عامل ایجاد انگیزه در فرار از خدمت است که باید به این موضوع توجه جدی شود.

 

وی با بیان این‌که سربازان باید از قداست سربازی مطلع شوند و برای انها اهمیت و قداست سربازی تبیین شود، گفت: احترام گذاشتن به سرباز و تأکید بر قداست خدمت سربازی یکی از شاخصه‌های مهمی است که می‌تواند عزت نفس سرباز را افزایش دهد، و موجب کاهش فرار سربازان از خدمت شود.

 

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به حضور سالانه 400 الی 600 هزار جوان ایرانی در خدمت سربازی، تصریح کرد: این جوانان در بهترین و با ارزشترین سال‌های زندگی خود و در حالی که در اوج جوانی هستند راهی خدمت می‌شوند و به همین دلیل بسیار لازم وضروری است که برنامه ریزی‌ها به صورتی باشد که از ظرفیت‌های این جوانان که عموما از نخبگان هستند به خوبی استفاده شود.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: باید برنامه ریزی و فضاسازی مناسبی برای ماندگاری سربازان در دوران خدمت سربازی صورت بگیرد، سیاست‌گذاری‌های عاجلی باید برای بهره برداری کامل و صحیح جوانان از دوران خدمت سربازی صورت بگیرد.

 

وی  با اشاره به اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح آماده دریافت پیشنهادات استانی در راستای ارتقای فضای سربازی در کشور است، خاطرنشان کرد: ما متعهد می‌شویم که این پیشنهادات را مورد توجه قرار داده و از مسئولان عالی رتبه خواستار اجرای آنها باشیم./1304/202/ب1

ارسال نظرات