۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۱۳۱۵۳

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ آغاز نظارت ستادی از عملکرد برنامه های سال 94 استان آذربایجان غربی، وقف دو قطعه زمین در زهک برای ساخت خانه عالم و وقف 600 میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا،  با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ، بررسی روند اجرایی برنامه های سال 94 و جمع بندی تحلیلی عملکرد 5 ساله استان آذربایجان غربی از صبح امروز چهارشنبه 7 بهمن ماه آغاز شد.

 

براساس این گزارش ، در این برنامه بررسی پیشرفت برنامه های ابلاغی سال 94 با محوریت اولویت های ویژه، بررسی تحقق عواید موقوفات، نذور و هدایای بقاع متبرکه و اعتبارات دولتی، گزارش تحلیل عملکرد 5 ساله اداره کل و ارائه پیشنهاد درباره برنامه 5 ساله آتی، بررسی وضعیت اجارات موقوفات و رقبات استان بصورت تحلیلی، بررسی وضعیت ثبت اطلاعات مکانی موقوفات و رقابت (GIS)، بازدید میدانی از رقبات و تطبیق وضعیت موجود با اسناد و مدارک پرونده های ادارات، بررسی پیشرفت اقدامات عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه در سطح استان منطبق با برنامه های ابلاغی و همچنین گزارش سرمایه گذاری در سطح استان، بررسی مسائل حقوقی و ثبتی موقوفات در استان، بررسی روند اخذ اسناد مالکیت موقوفات، بررسی وضعیت موقوفات حوزه های علمیه در استان، وضعیت عمومی هیات امنا و مدیریتی، بررسی وضعیت صدور مفاصا حساب و حسابرسی اسناد در سطح استان، بررسی نحوه تعامل با متولیان موقوفات غیرمتصرفی و ... از دیگر موضوعات مورد بررسی در برنامه نظارت ستادی است.

 

در این بازرسی، معاونین و مدیران کل حراست، بازرسی، فناوری، روابط عمومی و اداره تحقیق، حجت الاسلام والمسلمین محمدی را همراهی می کنند.

 

دو قطعه زمین در زهک وقف ساخت خانه عالم

 

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان هفته وقف که مصادف با اواخر آذر ماه بود، تعداد209 موقوفه به ارزش 10میلیارد ریال، توسط خیر اندیشان سیستانی و بلوچستانی وقف شده و در سامانه اطلاعاتی اوقاف استان به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: این موقوفات با نیات متنوعی از جمله اجرای برنامه های فرهنگی ، عبادی، قرآنی ، اطعام و یاری رسانی به نیازمندان به ثبت رسیده است.

 

تدینی افزود: بیش از 777 نیت تاکنون برای موقوفات موجود در کشور مشاهده و در سامانه اطلاعاتی ثبت شده است که نشان از روحیه لطیف و ریز بینانه واقفان به نیاز های جامعه دارد.

 

وی گفت: آقایان اله بخش درزاده در ایرانشهر یک قطعه زمین برای ساخت مسجد، صالح محمد نارویی و حبیب اله نارویی دو قطعه زمین برای ساخت خانه عالم برای مساجد شهرستان زهک، محمد غفران و غلامعلی بامری دو قطعه زمین در زابل برای ساخت مسجد وقف نموده اند که جدید ترین واقفان استان هستند و ارزش تقریبی این موقوفات بالغ بر یک میلیارد ریال است.

 

وقف 600 میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی

 

طیب موسوی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر نقطه عطف انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه در همین راستا امسال نیز برنامه‌های مختلفی در شهرستان ابهر و به میزبانی بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: از جمله برنامه‎های اجرایی در این ایام برگزاری مراسم سخنرانی است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر با اشاره به اینکه امسال 10 بقعه و مسجد میزبان برنامه‌های دهه فجر خواهند بود، گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب و بیان موفقیت‌های نظام از جمله برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

 

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه طی شب‌های دهه فجر مراسم سخنرانی به همین مناسب برگزار خواهد شد، تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا و تبیین دستاوردهای وقفی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

 

وی با اشاره به اینکه 28 بقعه متبرکه در شهرستان ابهر وجود دارد، گفت: سالانه برنامه‌های مختلفی در بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به وجود بیش از 480 موقوفه در شهرستان ابهر بیان کرد: طی هفته وقف مشارکت مردم در این سنت حسنه مطلوب است.

 

موسوی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی اداره اوقاف ابهر در زمینه موقوفات بسیار مطلوب است، گفت: در این راستا واقفان خیر اندیش در شهرستان ابهر استان زنجان 6 میلیارد ریال وقف کردند.

 

وی با اشاره به اینکه وقف‌های جدید در حوزه بهداشتی و درمانی هزینه شده است، افزود: خانواده مرحوم محمد بیگی 600 میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های ابهر وقف کردند.

 

موسوی با اشاره به اینکه با این وقف دو دستگاه جدید چشم پزشکی و آزمایشگاهی خریداری شده است، اضافه کرد: این امر موجب ارائه خدمات بهتر به بیماران می‌شود./1325/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات