۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۳۱۳۱۹۷
کارشناس مسائل سیاسی و امور بین الملل:

نفوذ دشمنان در کشور در گرو بی بصیرتی نخبگان و سیاسی بازی در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با بیان این که انتخابات تهدید نبوده بلکه فرصتی ارزشمند است، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب انتخابات هوای تازه و شور و نشاط بوده اما چنانچه نخبگان بصیرت نداشته باشند و توده های ما دشمن شناس نباشند، شکست می خورند.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، رضا عابدی، کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل عصر امروز در مسجد امام علی(ع) با بیان این که نفوذ واقعیتی تاریخی به حساب می آید، اظهار کرد: هدف نفوذ تغییر عقاید، باور ها و افکار عمومی بوده و سبب براندازی نرم نظام می شود؛ همچنین نفوذ مقوله ای سخت نیست بلکه در چارچوب جنگ نرم حرکتی هوشمندانه محسوب می شود.


وی ادامه داد: در حقیقت نفوذ تصورات توطئه انگیز خام نیست و مقام معظم رهبری بر اساس بینش و مطالعه تاریخی نه از روی هوا و هوس مطرح کرده اند، همچنین سال 1870 هجری شمسی ما شاهد وضعیت دو قطبی در نظام بین الملل بودیم زیرا که یک قطب به رهبری ایالات متحده آمریکا و دیگری به رهبری اتحادیه جماهیر شوروی در آمده و در حقیقت نظام بین الملل را بین خود تقسیم کرده بودند.


کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با اشاره به راه نفوذ دشمن و زمینه شکل گیری آن خاطر نشان کرد: در سال 1956 یک رمان توسط دکتر ژیاگو نوشته شد و همین رمان در سال 1958 به صورت فیلم ساخته و پیش از  انقلاب نیز از تلویزیون ایران پخش شد، نویسنده با این رمان و زمینه جنگ نرم فرهنگی در زمینه کمک به نفوذ در شوروی گام برداشته و تلاش کرده است تا مردم و روشنفکران را بدبین کند.


عابدی با بیان این که همین رمان پس از چاپ در هلند و انتشار وسیع آن، در نمایشگاه بروکسل از طریق غرفه کشور واتیکان عرضه می شود، گفت: سال 2013 نشریه واشنگتن پست چیزهایی را منتشر کرد که نشان داد غربی ها روی این کتاب شدیدا سرمایه گذاری کرده و نباید فراموش کرد که مقوله نفوذ با غرب گرایی در کشور اسلامی بروز و ظهور پیدا می کند.


وی با بیان این که بسیاری از ما افغانستان را به ساختار سنتی و قدیمی آن می شناسیم، تاکید کرد: حدود 5 یا 6 سال است که کشور های غربی دامنه نفوذ خود را در کشور افغانستان باز کرده اند و سبب شده اند تا افغانستان بدون اعتیاد امروز در ساختار خود چیزی حدود یک میلیون و دویست هزار معتاد را پرورش دهد، رایزن فرهنگی فرانسه حدود 6 سال پیش برای جوانان افغانستانی آموزش موسیقی و رقص گذاشته بود، در حقیقت مشکل شاخص افغانستان مشکل امنیت، اقتصاد و بیکاری است اما امروز دولت افغانستان غرب گرا شده است.


کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با بیان این که اولویت دولت سرمایه گذاری و جذب بوده و نابودی فرهنگ غنی اسلامی نیست، اظهار کرد: نفوذ توهم نیست، آنان روی فرهنگ، باور ها و اعتقادات مردم کار می کنند، در زمینه نفوذ اقتصادی باید بگویم سال 1390 خانم کلینتون مصاحبه ای را برای انتخابات 2016 انجام داد و در آن گفت که  فشار اقتصادی بر روی مردم ایران را به جایی می رسانیم که آنها دوباره  همانند سال 88 به خیابان ها بیایند، پس از آن نیز جاسوس هایی به ایران ورود پیدا کردند تا  در مراکز اقتصادی نفوذ کنند و با اطلاعات اقتصادی ما تحریم ها را شدت دهند.


عابدی با بیان این که نفوذ فرهنگی از همه ابعاد نفوذ مهم تر و ارزشمند تر است، تصریح کرد: این نفوذ به صورت تدریجی صورت گرفته و اثرات کلان دارد، همین مدتی قبل از طریق سپاه پاسداران دو نفر دستگیر شدند، یکی از آنها از همجنس گرایی دفاع می کرد و دیگری با مدرک دیپلم مدیر مسوول روزنامه فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی را در دست گرفت، متاسفانه امروز در سیستم های ما کسانی هستند که اطلاعات غلط و به دور از انسانیت می دهند و اطلاعات غلط تصمیم و خروجی غلط نیز  به دنبال دارد.


وی با بیان این که نفوذ امنیتی و سیاسی دو جنبه خطرناک نفوذ هستند که بارها و بارها توسط مقام معظم رهبری مورد تبیین قرار گرفته اند، یادآور شد: پس از انقلاب در جریان فتنه 88 حضور حفره امنیتی نشان از نفوذ غربی ها داشت، همچنین نفوذ سیاسی از طریق نهاد ها و مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز همچون مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری صورت می پذیرد.


کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با بیان این که انتخابات تهدید نبوده بلکه فرصتی ارزشمند است، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری انتخابات هوای تازه و شور و نشاط بوده اما چنانچه نخبگان بصیرت نداشته باشند و توده های ما دشمن شناس نباشند، شکست می خورند، شمر 1400 سال پیش مرد اما باید شدیدا مراقب شمر امروز باشیم، غربی ها به دنبال این هستند تا در مراکز تصمیم گیرنده و تصمیم ساز نفوذ کنند و نقد به تایید یا عدم صلاحیت ها نیز نتیجه همین بی بصیرتی است.

 


عابدی با بیان این که رصد رسانه ها این است که جریانی در کشور به راه افتاده و شدیدا به دنبال این هستند  تا فضای انتخاباتی را سیاسی کنند، اظهار کرد: باید مراقب بود در شرایط نفوذ به جای تصمیم عقلانی تصمیم احساسی و به دور از منطق نگیریم زیرا که در این فضا تنش و دو قطبی بازی زیاد بوده و برخی ها با هدف شوم در این انتخابات ثبت نام کردند.


وی ادامه داد: شرایط برای شرکت در انتخابات داشتن اجتهاد بود در صورتی که دیده می شود طلبه 24 ساله نیز ثبت نام می کند و فرد 90 ساله نیز از شرکت در انتخابات دست نمی کشد، به عضو ملی مذهبی در دانشگاه فردوسی مشهد گفته می شود شما هم ثبت نام کنید و رد صلاحیت اینان برای عده ای بهانه می شود، بدون شک شورای نگهبان کار را خارج از چارچوب قانون پیش نمی برد.


کارشناس مسائل سیاسی و امور بین الملل با بیان این که خدمت و تلاش همه دولت ها را باید جدی گرفت، یادآور شد: برخی ها سناریوی جدی را بسته اند و هدف غربی ها نیز این است که در هرم جمهوری اسلامی با  راس رهبری  نفوذ کنند، بدون شک تفکرات غلط و چپ و راست بودن افکار و عقاید ملت را سست می کند، در جو جامعه دو تفکر انقلابی و لیبرالیستی وجود دارد. بدون شک انتخابات هم حق و هم تکلیف است؛ پس باید طوری در انتخابات پیش رو رفتار کنیم تا شرمنده شهدای انقلاب و امام نباشیم./864/202/ب3

ارسال نظرات