۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۳۱۳۲۶۵
اندیشمند مصری:

پایگاه نظامی آمریکا و فرانسه خطری برای همه کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی سابق جنبش اخوان المسلمین مصر تأکید کرد که پایگاه‎های نظامی آمریکا و فرانسه نه تنها برای محل استقرار این پایگاه‎ها، بلکه برای همه کشورهای اسلامی خطرآفرین است.
کمال الهلباوي از رهبران سابق اخوان المسلمين مصر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کمال هلباوی از اندیشمندان مصر در دومین همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز که از صبح  امروز در قم آغاز به کار کرد، گفت: از مشارکت در این همایش بزرگ که درصدد ایستادگی در برابر جریان های تکفیری به عنوان دشمن اسلام است، افتخار می کنم. همچنین از حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی و همچنین آیت الله اراکی و تسخیری تشکر می کنم.

 

وی افزود: کتاب ها و مقالات فراوانی درباره مقابله با تکفیری ها منتشر شده است اما برای اجرایی شدن این مطالب به حکمت و تعقل بیشتری نیاز دارد.

 

هلباوی بر لزوم تشکیل کمیته های متشکل از علمای جهان اسلام در سایر کشورها تأکید کرد و اظهار داشت: خطر تکفیری ها نه تنها کاهش نمی یابد بلکه روزافزون است و حضرت آیت الله مکارم فرمودند که کتاب های جدیدی آمده که می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

 

این اندیشمند مصری با اشاره به مفید بودن راهکارهای حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره خطر تکفیری ها برای جهانیان به ویژه جوانان تصریح کرد: تکفیری ها جاهلانی هستند که در همه جا حضور دارند و تیم های فکری و اندیشه ای را تشکیل داده اند.

 

وی تأسیس شبکه تلویزیونی علیه جریان های تکفیری را خواستار شد و ادامه داد که رسانه ابزار بسیار مهمی است که در اختیار میلیون ها تن از مردم قرار دارد.

 

هلباوی خاطر نشان ساخت: چنین نشست هایی نباید تنها در قم و تهران منحصر باشد بلکه در سایر کشورهای اسلامی نیز برگزار شود تا علمایی که توانایی حضور در این مکان را ندارند نیز بتوانند مشارکت داشته باشند.

 

سخنگوی سابق جنبش اخوان المسلمین مصر نسبت به توطئه های دشمنان علیه کشورهای اسلامی هشدار داد و گفت: آمریکای ظالم تنها به فکر اشغال امت اسلامی است و پایگاه های آمریکایی و فرانسوی خطری برای همه مسلمانان است و باید با علم و حکمت در برابر این تسلط غربی بایستیم.

 

وی از عملکرد اخوان المسلمین به شدت انتقاد کرد و افزود: بنده در حالی که سخنگوی رسمی اخوان المسلمین بودم، از عملکرد این جنبش که با آرای مردم مصر و با هدف اجرای اسلام و شریعت به قدرت رسیدند، ناراضی بودم. گرچه با هرگونه کودتای نظامی مخالف هستم اما سرنگونی دولت اخوان المسلمین را فضل الهی می دانم./980/ب901/د

ارسال نظرات