۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۳۱۳۳۱۴

قطر درباره ادامه محاصره نوار غزه هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ قطر درباره ادامه محاصره نوار غزه، شهرک سازی رژیم صهیونیستی، محدودیت آفرینی این رژیم بر سر راه ورود فلسطینیان به اماکن مقدس در قدس، یهودی سازی این شهر و تلاش در راستای محو هویت عربی و اسلامی آن هشدار داد.
نوار غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علیا بن سیف آل ثانی، نماینده دائم قطر در سازمان ملل با صدور بیانیه ای و قرائت آن در نشست رسمی شورای امنیت سازمان ملل با محوریت "وضعیت خاورمیانه و مساله فلسطین" تاکید کرد: این اقدامات با تمامی قوانین بین المللی و مصوبات و قطعنامه های سازمان ملل تضاد دارد.

 

علیا بن سیف آل ثانی در این بیانیه از شورای امنیت خواست تا رژیم صهیونیستی را برای پایبندی به قوانین بین المللی و قوانین بشردوست تحت فشار قرار دهد و با رفتارهای غیر قانونی اشغالگران صهیونیست مقابله کند و تدابیر لازم را برای پایان بخشیدن به این تجاوزات و حمایت از ملت فلسطین اتخاذ کند.
 
در این بیانیه آمده است که قطر از هیچ تلاشی در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه دریغ نورزیده است.

 

نماینده دائم قطر در سازمان ملل افزود: قطر به منظور حل و فصل مشکلات و بحران های ناشی از تداوم تجاوزات اسرائیل به نوار غزه تمامی ظرفیت ها و توانمندی های خود را به کار بسته است. 

 

در این بیانیه خاطرنشان شده است که قطر در عمل به تعهدات بشردوستانه خود تاکنون پروژه هایی به ارزش 230 میلیون دلار در نوار غزه به اجرا گذاشته است و در چارچوب این اقدام طرح ساخت 1060 واحد آپارتمان در شهر شیخ حمد را به انجام رسانده است و احداث 1200 واحد مسکونی را آغاز کرده است که تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، قطر همچنین یک بیمارستان به نام  شیخ حمد را احداث کرده است، این بیمارستان ویژه معلولان جسمی و حرکتی است، این کشور 45 پروژه راه سازی را در نوار غزه به مرحله اجرا درآورده است.

 

در بیانیه مذکور تصریح شده است که تداوم تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه ملت فلسطین امری نگران کننده است و باید شورای امنیت به وظایف و مسؤولیت های خود در زمینه برقراری صلح و ثبات در منطقه عمل کند و این مساله نیازمند تحرکات جدی این شورا در جهت آزاد سازی تمامی سرزمین های عربی تحت اشغال اسرائیل، بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود، برقراری صلح عادلانه و فراگیر و پایدار، احقاق حقوق غیر قابل دخل و تصرف ملت فلسطین است.

 

علیا بن سیف آل ثانی از شورای امنیت خواست تا برای پیشبرد روند صلح در منطقه تلاش کند، صلحی که ضامن برقراری امنیت و ثبات برای ملت های منطقه باشد./994/ب102/د

ارسال نظرات