۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳۱۳۳۲۱
در خراسان رضوی؛

یک هزار و 978 برنامه ویژه بانوان به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته بانوان ستاد دهه فجر خراسان رضوی گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر 1978 برنامه در سطح استان با محوریت بانوان برگزار می‌شود که این برنامه‌ها شامل کارگاه، نمایشگاه، برگزاری دوره‌های آموزشی و جشن‌های باشکوه دهه مبارک فجر است.
ستاد دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فرشته سلجوقی، مسؤول کمیته بانوان ستاد دهه فجر خراسان رضوی ظهر امروز هشتم بهمن در نشست خبری تشریح برنامه های ایام الله دهه فجر که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر 1978 برنامه در سطح استان با محوریت بانوان برگزار می‌شود که این برنامه‌ها شامل کارگاه، نمایشگاه، برگزاری دوره‌های آموزشی و جشن‌های باشکوه دهه مبارک فجر است.

 

معاون امور زنان و خانواده استاندار خراسان رضوی با بیان این که ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر در سراسر استان و به صورت محلی و منطقه‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: همه این برنامه‌ها به صورت خودجوش و مردمی از سوی اقشار مختلف مردم ولایی و انقلابی استان که بخش عمده‌ای از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند برگزار می‌شود.

 

براتعلی منصوریان، مسؤول کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر خراسان رضوی نیز درباره برنامه های این کمیته اظهار داشت: در کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر خراسان رضوی بیش از 300 برنامه محوری در تمامی مدارس و ادارات مناطق 47 گانه آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود و در این رابطه شهرداری‌ها در آذین‌بندی مدارس همکاری دارند.

 

وی افزود: دانش‌آموزان مشهدی در قالب یک گروه سرود 1357 نفره در ساعت 9:33 روز دوازدهم بهمن نخستین روز دهه مبارک فجر و لحظه ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن، به اجرای سرود انقلابی و تاریخی خمینی ای امام می‌پردازند، همزمان با این ساعت زنگ انقلاب در تمامی مدارس خراسان رضوی نواخته می‌شود.

 

برگزاری اردوی راهیان نور دانش‌آموزی با حضور 15 هزار دانش‌آموز خراسان رضوی

منصوریان با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در هشت هزار و 400 مدرسه استان در این ایام مبارک، گفت: از دیگر برنامه‌های مهم این کمیته در دهه مبارک فجر امسال می‌توان به طرح کتابت قرآن در 105 مدرسه خراسان رضوی اشاره کرد که ثواب این کار به روح پاک و مطهر شهدا تقدیم می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: افتتاح 20 پروژه و مدرسه شبانه‌روزی، برگزاری مرحله دوم اردوی راهیان نور دانش‌آموزی با حضور 15 هزار دانش‌آموز خراسان رضوی، برگزاری جلسات شب شعر، برگزاری مسابقه چتر انقلاب و حضور پرشور دانش‌آموزان، اولیاء و مربیان در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن بخشی دیگر از برنامه‌ها است.

 

برگزاری بیش از 50 هزار فعالیت از سوی کمیته تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر  

محسن مسعودیان‌راد، مسؤول کمیته تشکل‌های مردمی ستاد برگزاری جشن‌های دهه مبارک فجر خراسان در ادامه با بیان این که بالغ بر 51 هزار و 505 مورد فعالیت مختلف از سوی 13 دستگاه کمیته تشکل‌های مردمی ستاد برگزاری جشن‌های دهه مبارک فجر خراسان رضوی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات اختصاص یافته برای این برنامه‌ها 346 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته که حدود 55 میلیارد ریال بود افزایش چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) خراسان رضوی بیان داشت: برنامه‌های دهه مبارک فجر اداره کل کمیته امداد خراسان‌رضوی در قالب 644 مورد طرح خوداشتغالی، 23 مورد طرح‌های عام المنفعه در جریان ساخت مساجد در روستاها و توسعه پایدار روستاها و همچنین مشاغل خانگی و طرح انرژی پاک و سبز است.

 

وی گفت: افزون بر این، 897 مورد طرح همایش کارآفرینی، کلاس‌های مهارت زندگی و آئین همسرداری و احداث مسکن شهری و روستایی، پنج هزار و 627 مورد برنامه عیادت از بیماران و رسیدگی به کودکان زیر 6 سال، توزیع 320 مورد سبد کالای حمایتی، اعطای 1230 وام کارگشایی، تأمین جهیزیه 861 نوعروس بوده است./934/202/ب1

ارسال نظرات