۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۳۱۳۳۴۲

ترس حکومت مصر از پنجمین سالروز «جمعه خشم»

خبرگزاری رسا ـ نیروهای امنیتی مصر از بیم برگزاری تظاهرات در سالروز جمعه خشم در اطراف زندان‌ها و مراکز پلیس اعلام آماده باش کرده‌اند.
تظاهرات مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، منابع مصری از آماده باش امنیتی در اطراف زندان‌ها و ساختمان‌های وابسته به پلیس در سالروز «روز خشم» خبر دادند.

 

به گزارش پایگاه خبری «العربیه مصر»، به دنبال راه افتادن «هشتگ 28 ینایر» در شبکه‌ اجتماعی توییتر نیروهای امنیتی مصر در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.

 

روز جمعه خشم که در 28 ژانویه سال 2011 رخ داد،  یکی از دلایل سقوط حسنی مبارک رییس جمهور سابق مصر بود.

 

فعالان سیاسی و دانشگاهی مصر از شب جمعه 28 ژانویه سال 2011، به همراه سایر احزاب سیاسی در اعتراض به شرایط موجود این کشور اعلام تظاهرات کردند و فردای آن روز بعد از نماز صبح اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

 

صبح جمعه 28 ژانویه 2011، با شروع تظاهرات، نیروهای امنیتی سعی کردند از رسیدن تظاهرات به میدان التحریر جلوگیری کنند ولی با گسترش تظاهرات در مناطق مختلف، افراد شرکت کننده در تظاهرات به میدان التحریر رسیدند.

 

با ادامه تظاهرات، و گسترش آن به سایر استان‌های مصر کنترل اوضاع از دست دولت مصر خارج شد. در این روز، افراد شرکت کننده در تظاهرات با حمله به مراکز حزب ملی و ساختمان‌های پلیس اقدام به تخریب این مراکز کرده و تعداد نامعلومی از معترضان در درگیری‌ها کشته شدند./994/ب102/د

ارسال نظرات