۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۳۱۳۳۶۹
آیت الله طبرسی:

ایران اسلامی با تکیه بر دانش بومی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران ﺑﻪ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ھﺎی ﻧﻈﺎم ﻣﻘﺪس ﺟﻤﮫﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان در ﺣﻮزه ﭘﺰﺷﮑﯽ اﺷﺎره ﮐﺮد و ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺎ وﺟﻮد ھﻤﻪ ﺗﻮطﺌﻪ ھﺎ و ﺗﺤﺮﯾﻢ ھﺎی دﺷﻤﻨﺎن در 36 اﺧﯿﺮ ﻧﻈﺎم اﺳﻼﻣﯽ اﻣﺮوز در اﯾﻦ ﺑﺨﺶ در اوج ﻗﺮار دارد، گژفت: اﻣﺮوز ﮐﺸﻮرﻣﺎن ﺑﺎ ﺗﮑﯿﻪ ﺑﺮ داﻧﺶ ﺑﻮﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻗﻠﻪ ھﺎی رﻓﯿﻊ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ و ﺗﺮﻗﯽ دﺳﺖ ﯾﺎﺑﺪ.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از مدیران حوزه بهداشت و درمان استان، توجه به حوزه سلامت و درمان را یک امر ضروری دانست و گفت: هر چه در این حوزه سرمایه گذاری کنیم به حد نتایج خوبی برای آینده جامعه را شاهد خواهیم بود.

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺑﮫﺪاﺷﺖ و ﺳﻼﻣﺖ در رواﯾﺎت اﺳﻼﻣﯽ ﮔﻔﺖ: در ھﯿﭻ دﯾﻨﯽ ﺑﻪ اﻧﺪازه اﺳﻼم ﺑﻪ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺴﻤﯽ و رواﻧﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﻧﺸﺪه اﺳﺖ و ھﻤﯿﻦ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺖ اﻧﺴﺎن ھﺎ از وﯾﮋﮔﯽ ھﺎی ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ دﯾﻦ اﺳﻼم اﺳﺖ.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که سلامتی و امنیت دو نعمت بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که جامعه از سلامت نسبی و امنیت خوبی برخوردار شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ﺑﻪ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ھﺎی ﻧﻈﺎم ﻣﻘﺪس ﺟﻤﮫﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان در ﺣﻮزه ﭘﺰﺷﮑﯽ اﺷﺎره ﮐﺮد و ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺎ وﺟﻮد ھﻤﻪ ﺗﻮطﺌﻪ ھﺎ و ﺗﺤﺮﯾﻢ ھﺎی دﺷﻤﻨﺎن در 36 اﺧﯿﺮ ﻧﻈﺎم اﺳﻼﻣﯽ اﻣﺮوز در اﯾﻦ ﺑﺨﺶ در اوج ﻗﺮار دارد، اداﻣﻪ داد: اﻣﺮوز ﮐﺸﻮرﻣﺎن ﺑﺎ ﺗﮑﯿﻪ ﺑﺮ داﻧﺶ ﺑﻮﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻗﻠﻪ ھﺎی رﻓﯿﻊ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ و ﺗﺮﻗﯽ دﺳﺖ ﯾﺎﺑﺪ.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه ﻣﺮدم ﻣﺎزﻧﺪران در ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن رھﺒﺮی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﺤﺮﯾﻢ ھﺎ ﻧﻤﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﺎﻧﻊ از ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺟﻤﮫﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﺷﻮد، اداﻣﻪ داد: ﺑﺮ ﺧﻼف ﺗﺼﻮر دﺷﻤﻨﺎن ﻧﻈﺎم، ﺗﺤﺮﯾﻢ ھﺎی ﺳﯽ ﺳﺎﻟﻪ اﻗﺘﺪار و ﻋﻈﻤﺖ ﻣﻠﺖ اﯾﺮان در ﭘﯽ داﺷﺘﻪ اﺳﺖ.

 

آیت ﷲ طﺒﺮﺳﯽ ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺟﻮاﻧﺎن و داﻧﺸﻤﻨﺪان اﯾﺮان ﺑﺎ ﺗﮑﯿﻪ ﺧﻮدﺑﺎوری و ﺣﻤﺎﯾﺖ ھﺎی دﻟﺴﻮزان ﻧﻈﺎم ﺗﻮاﻧﺴﺘﻨﺪ ﺑﻪ دﻧﯿﺎ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺑﻤﺎﻧﺪ، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ اﻣﺮوز اﯾﺮان اﺳﻼﻣﯽ در ﺑﺴﯿﺎری از ﺣﻮزه ها ﺑﻪ ﺧﻮدﮐﻔﺎﯾﯽ رﺳﯿﺪه اﺳﺖ.

 

امام جمعه ساری با بیان این که در متون و منابع اسلامی از جمله احادیث و روایات ائمه معصومین (ع) تاکید فراوانی بر رعایت اصول بهداشتی شده است که می تواند بستری مناسب برای محققان و پژوهشگران باشد، تصریح کرد: محققان حوزه درمان و پزشکی باید بیشتر به منابع اسلامی مراجعه کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: دین مبین اسلام همواره به مسائلی همچون بهداشت فردی، پاکیزگی و جلوگیری از پرخوری تأکید زیادی دارد.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود نهادینه شدن مصرف مناسب و صحیح مواد غذایی و تغذیه در جامعه را امری ضروری دانست و بیان داشت: با ترویج این موضوع می توانیم از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنیم.

 

وی با بیان این پژوهش گران کشورمان باید با میزان بهره گیری آموزه های اسلامی در حوزه بهداشت و درمان را در کشور افزایش دهند، افزود: احکام اسلامی در حوزه بهداشت و درمان باید مورد بیشتر مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشار به این که مکتب غنی اسلام به امر سلامت و آموزش تاکید دارد، ادامه داد: در سخنان ائمه اطهار(ع) نیز سلامتی پایه و اساس هر کاری عنوان شد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که ملت ایران در سایه خودباوری که امام راحل در این ملت نهادینه کرده است امروز در دنیا مقتدرانه گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با سه دهه گذشته بسیار متفاوت است، چون این کشور امروز در عرصه های مختلف به ویژه مسائل علمی در سطح دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمنان و بدخواهان نظام هنوز ملت ولایت مدار ایران را نشناخته اند، تصریح کرد: این ملت همیشه در صحنه در سایه تحریم های غرب امروز به پیشرفت های علمی گسترده ای در عرصه نظامی، پزشکی، فناوری هسته و دیگر صنایع مختلف دست یافته است.

 

امام جمعه ساری، ملت ایران را مردمی بزرگ و با استعداد معرفی کرد و با بیان این که امروز در عرصه پزشکی، نظامی و صنایع دیگر شاهد حضور دانشمندان نسل جوان هستیم، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده این است جوانان کشورمان از یک استعداد بالایی برخوردار هستند و کشورمان با پشتوانه این نسل انقلابی امروز به جایگاه رفیعی در دنیا دست یافته است./950/202/ب1

ارسال نظرات