۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۳۱۳۴۳۲
کارشناس مسائل دینی:

شهید جز با نثار خون در راه خدا، اغنا نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: شهید یعنی کسی که در سلوک خود به آن درجه ایمان و عشق الی الله رسیده است که هیچ چیز جز نثار جانش در راه رضای خدا او را اغنا نمی‌کند.
313432

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نعمت‌الله سرلک کارشناس مسائل دینی امروز در مراسم ختم شهید جاویدالاثر و مدافع حرم سعید انصاری که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات و رییس بنیاد شهید حسین نصرالله و دیگر مسؤولان که در مسجد جامع حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: عالم دنیا برای انسان همچون سفری جبری است که اراده و اختیار او در آن هیچ نقشی ندارد.

 

وی افزود: سفری که از انالله آغاز و در سیر طبیعت به سوی ملکوت انا الی راجعون حرکت می‌کند سیر حرکتی انسان در این مسیر خارج از اراده انسان است اما مدیریت این سفر جزء اختیارات او محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام سرلک بیان داشت: انسان در بدو تولد تعلقات دنیوی و وابستگی ندارد بلکه وابستگی‌های دنیوی به مرور در وجود انسان ایجاد می‌شود تا سبب امتحان و آزمون او در محضر خدا باشد.

 

کارشناس مسائل دینی ابراز کرد: زمانی که انسان به امور دنیوی انس گرفت به موجودی وابسته تبدیل می‌شود گاهی این وابستگی به حدی می‌رسد که انسان تحمل دوری وطن، خانواده و ... را ندارد.

 

وی افزود: انسان‌هایی که جهاد می‌کنند و در راه کسب رضایت الهی قدم بر می‌دارند این وابسگی‌ها را ندارند و علاقه به تعلقات دنیوی سبب می‌شود انسان به سختی از آن‌ها چشم بپوشد و نتواند در سیر الی الله به آسودگی قدم بردارد.

 

حجت الاسلام سرلک گفت: اگر کسی همچون شهید پیدا شد و از قید جان خود گذشت به سبب باز کردن زنجیرهای ریز و درشت تعلقات دنیوی است که این بالاترین امر به معروف و نهی از منکر به محسوب می‌شود.

 

کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: شهید جان خود را با خدای باری تعالی معامله می‌کند زیرا او به مقام بالای یقین رسیده است.

 

کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: یقین انسان به دو صورت مورد آزمون قرار می‌گیرد اول قرار گرفتن در آزمون مالی و وابستگی‌های اوست چرا که جهاد مالی، ایمان می‌خواهد و دیگری جهاد جانی است که انسان با همه وجود جان خود را برای کسب رضایت الهی در طبق اخلاص می‌گذارد و با همه وجود آن را به محضر خدا تقدیم می‌کند.

 

حجت الاسلام سرلک در پایان خاطر نشان کرد: شهید یعنی کسی که در سلوک خود به آن درجه ایمان و عشق الی الله رسیده است که هیچ چیز جز نثار جانش در راه رضای خدا او را اغنا نمی‌کند./813/202/ب3

ارسال نظرات