۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۳۱۳۴۴۷
در دیدار وزیر کشور مطرح شد؛

تاکید آیت الله نوری همدانی بر رعایت مُرّ قانون و حفظ حرمت نهادهای قانونی در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر کشور نظارت استصوابی شورای نگهبان را مصداق حق الناس در انتخابات دانست و بر لزوم پایبندی همگان به رعایت قانون در انتخابات تاکید کرد.
ديدار وزير کشور با مراجع تقليد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز پنج شنبه در دیدار رحمانی فضلی وزیر کشور از زحمات شخص وزیر و مجموعه وزارت کشور که این ایام شبانه روز مشغول تلاش و آماده سازی برای انجام انتخابات هستند، تشکر کرد.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه ضمن توصیه به وحدت، انسجام و تبعیت از قانون، تاکید کرد: همه باید با حضور گسترده در انتخابات حماسه ای دیگر برای اقتدار نظام اسلامی خلق کنند.
 
وی همچنین گریزی هم به حق شورای نگهبان زد و تاکید کرد: حق کسی نباید ضایع شود، همان گونه که حق شورای نگهبان نیز بایستی حفظ شود.
                                                                            
این مرجع تقلید افزود: همان گونه که حق هر فرد حق الناس محسوب می شود که باید حفظ و دقت شود؛ از طرفی شورای نگهبان نیز حق الناس است و اگر کسی بی جهت این نهاد که قانون اساسی مشخص کرده و وظیفه نظارت استصوابی برای او قائل شده را تضعیف کرد، این هم حق الناس است.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهارات اخیر رییس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگاری که نظر وی را درباره عربستان جویا شده بود، شایسته توصیف کرد و گفت: کسی که این همه جنایت مرتکب شد تا عذرخواهی و جبران نکند قابل گفت وگو نیست.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود بر لزوم نظارت بر قیمت ها تاکید کرد. وی همچنین خواستار توجه بیشتر به مناطقی شد که بر اثر دچار حوادث غیر مترقبه دچار آسیب شده اند.
 
گفتنی است، در ابتدای این دیدار رحمانی فضلی وزیر کشور نیز گزارشی از فعالیت های این وزارتخانه در عرصه های مختلف از جمله امنیت و اقدامات انجام شده به منظور برگزاری انتخابات اسفندماه ارائه کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات