۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۱۳۶۱۱
همزمان با دهه فجر؛

1200 برنامه قرآنی و مذهبی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر، افزون بر هزار و 200 برنامه ذیل کمیته قرآنی و تشکل‌های دینی و مذهبی ستاد گرامیداشت دهه فجر استان برگزار می شود.
حجت الاسلام ايزانلو- نشست خبري کميته هاي تخصصي ستاد گراميداشت دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دومین نشست خبری کمیته‌های تخصصی ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی که با حضور کمیته‌های مساجد، فرهنگیان و دانش آموزی، قرآن و تشکل‌های مذهبی و دینی، ارتباطات و اطلاع رسانی و دبیران سایر کمیته‌ها برگزار شد، بر اجرای پرشور و شعور برنامه‌های گرامیداشت ایام الله دهه فجر در استان تأکید کرد.

 

وی که جانشین کمیته قرآن و تشکل‌های مذهبی و دینی ستاد گرامیداشت دهه فجر استان خراسان شمالی نیز هست، از اجرای بیش از هزار و 200 برنامه ذیل این دو کمیته همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی در استان خبر داد و افزود: برگزاری نشست طلایه داران فجرآفرین با حضور 200 روحانی مبلغ و اعزام چهار روحانی مبلغ غیرایرانی(خواهر و برادر) از جامعه المصطفی قم به مدارس، حوزه‌های علمیه، مساجد و دانشگاه ها با بیش از 50 عنوان برنامه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده ذیل کمیته تشکل‌های دینی و مذهبی ستاد گرامیداشت دهه فجر در استان است.

 

این مسؤول ادامه داد: نخستین برنامه کمیته تشکل‌های دینی و مذهبی ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی که زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی است، نشست طلایه داران فجرآفرین ویژه علمای شیعه و سنی سطح استان بوده که فردا، یازدهم بهمن ماه در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ایزانلو اعزام حدود 350 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی مناطق مختلف خراسان شمالی، حضور 40 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد در مساجد، دانشگاه ها و مدارس سطح استان و برگزاری گفتمان دینی با بیش از 175 برنامه به مناسبت ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور از سوی روحانیان مبلغ در سطح استان برخی دیگر از برنامه‌های این کمیته همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

وی تجلیل از اصحاب مساجد و هیئات مذهبی سطح استان و شهرستان ها، برپایی گردهمایی بانوان، برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی، نشست ائمه جمعه و‌ جماعات و غیره را از دیگر برنامه های کمیته تشکل‌های دینی و مذهبی ستاد گرامیداشت دهه فجر در استان دانست.

 

حجت الاسلام ایزانلو برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد، مدارس و دانشگاه ها، برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی و دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از سوی فعالان مؤسسات قرآنی را برخی از برنامه های کمیته قرآنی ستاد گرامیداشت دهه فجر استان در این ایام اعلام کرد.

 

هاشم شیرازیان، مسؤول کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر استان خراسان شمالی نیز در این نشست خبری، با بیان اینکه نخستین بیانات حضرت امام خمینی(ره) و حرکت‌های انقلابی از مسجد آغاز شد، افزود: به همین دلیل در کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر برنامه‌های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه امسال 110برنامه محوری توسط کمیته مساجد استان طی ایام دهه فجر برگزار می‌شود، اظهار کرد: افتتاح مساجد، افتتاح کانون‌های فرهنگی هنری، برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقات ورزشی و فرهنگی، جنگ شادی، شب شعرانقلاب، برنامه محوری 10شب 10مسجد، ایستگاه سلامت، برگزاری جشنواره مسجد پایگاه انقلاب اسلامی به میزبانی خراسان شمالی و غیره برخی از این برنامه‌ها هستند.

 

محسن زاهداحمدی، دبیر کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این نشست، اظهار کرد: این کمیته در راستای ترویج و تبیین آرمان های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام(ره) برنامه‌های خود را پیش بینی کرده است.

 

وی با بیان اینکه همزمان با ایام الله دهه فجر 40 عنوان برنامه از سوی کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی در مرکز استان و شهرستان ها اجرا می‌شود، ادامه داد: پرداختن به تاریخ انقلاب در برنامه شب‌های اترک صدا و سیمای خراسان شمالی، بیان خاطرات انقلاب، مصاحبه با فرمانداران در خصوص دستاوردهای نظام و غیره برخی از برنامه های کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی همزمان با این ایام است./9314/202/ب2

ارسال نظرات