۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۳۱۳۶۱۲
پس از اساتید انگلیسی؛

اساتید دانشگاه‌های ایتالیا هم تحریم علمی اسرائیل را خواستار شدند

خبرگزاری رسا ـ گروهی از اساتید دانشگاه‌های ایتالیا دیروز با صدور بیانیه‌ای در فضای مجازی، محافل دانشگاهی صهیونیستی را به حمایت از رژیم اشغالگر متهم کردند و خواستار تحریم دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی رژیم صهیونیستی شدند.
اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» از تحریم علمی رژیم صهیونیستی از سوی اساتید ایتالیایی خبر داد.

 

این روزنامه نوشت: در بیانیه اساتید ایتالیایی خواسته شده که دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی رژیم صهیونیستی که به سلطه نظامی اسرائیلی بر فلسطینیان کمک می‌کنند، تحریم شوند.

 

در این بیانیه آمده است: دانشگاه‌های اسرائیلی در انجام تحقیقات نظامی و ساخت جنگ‌افزارهای مورد استفاده نیروهای نظامی اسرائیلی علیه فلسطینیان دست داشته و پشتیبانی غیرقابل انکاری از اشغال نظامی و استثمار فلسطین می‌کنند.

 

168 استاد از بیش از 50 دانشگاه در ایتالیا تاکنون این بیانیه را امضا کرده‌اند.

 

بر اساس این بیانیه، موسسه فناوری اسرائیل در شهر حیفا موسوم به «تکنیون» که در زمینه ساخت تسلیحات برای سرکوب و حمله به فلسطینیان فعالیت می‌کند،‌ نیز باید در فهرست تحریم قرار گیرد.

 

به گفته اساتید ایتالیایی، این موسسه در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین که ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از آنها در سال 2006 به غیرنظامیان در لبنان و در سال‌های 2008، 2009 و 2014 به غزه حمله کرد، کمک کرده است.

 

اقدام اساتید ایتالیایی در راستای جنبش جهانی «انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم علیه اسرائیل» (B.D.S.) انجام شد که با استقبال کشورهای مختلف در حوزه‌های علمی، آموزشی، اقتصادی و ... روبه‌رو شده است.

 

پیش از این، صدها تن از اساتید و اندیشمندان انگلیسی، محافل دانشگاهی اسرائیل را به حمایت از رژیم اشغالگر متهم کرده و با تهیه و امضای طوماری خواستار تحریم این محافل شده بودند.

 

اطلاعیه مربوط به این تحریم، تحت عنوان «تعهد اندیشمندان انگلیس به حقوق مردم فلسطین» روز سه‌شنبه، 5 آبان در روزنامه انگلیسی گاردین به چاپ رسیده بود./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات