۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۱۳۶۳۱
وزیر امور خارجه فرانسه:

فلسطین را به‎ رسمیت خواهیم شناخت

خبرگزاری رسا ـ فرانسه اعلام کرد فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت خواهد شناخت، حتی اگر آنچه که مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان خوانده می شود، سرانجامی نداشته باشد.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در نشستی که با حضور دیپلمات های خارجی در پاریس برای پایان دادن به درگیری بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی برگزار شد، گفت:« ما (فرانسه) نباید اجازه بدهیم طرح تشکیل دو کشور مستقل از بین برود. این وظیفه ماست که به عنوان یک عضو شورای امنیت که به دنبال صلح است این کار را انجام بدهیم.»

 

فابویس در این نشست از تلاش فرانسه برای برگزاری همایش بین المللی با حضور فلسطینیان، رژیم صهیونیستی، آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عربی در هفته های آتی خبر داد.

 

در همین رابطه یک مقام ارشد آمریکایی گفت دولت این کشور از موضع فرانسه آگاهی دارد و افزود واشنگتن نسبت موضع فرانسه نظر خاصی ندارد.

 

 این مقام آمریکایی افزود:« موضع آمریکا در این رابطه کاملا واضح و مشخص است. ما همواره  بر این باوریم که برای حل بحران موجود، دست یافتن به یک تفاهم نهایی بین اسرائیل و فلسطینیان، ضروری است.»

 

نبیل ابو ردینه، سخنگوی رییس جمهور فلسطین از اظهارات اخیر وزیر امورخارجه فرانسه استقبال کرد.

 

 وی گفت:«بدون شک به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور از سوی فرانسه به ایجاد صلح و امنیت در منطقه کمک خواهد کرد.»

 

در دسامبر سال 2014، پارلمان و سنای فرانسه در بیانیه ای از دولت فرانسه خواستند تا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

 

در سال 2012 مجمع عمومی سازمان ملل متحد پس از رای گیری و برغم مخالفت رژیم صهیونیستی و آمریکا، فلسطین را از یک «نهاد غیرعضو ناظر» به « یک کشورغیر عضو» تبدیل کرد.

 

در سپتامبر (شهریور) سال گذشته پرچم فلسطین برای اولین بار در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برافراشته شد./982/ب102/د

ارسال نظرات