۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۳۱۳۷۰۵

مراسم یادبود والده مدیر مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت درگذشت والده مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، مجلس یادبودی از سوی بیت آیت الله رمضانی در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.
تسليت

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت درگذشت والده مکرّمه امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، مجلس یادبودی از سوی بیت آیت الله رمضانی و نیز همکاران مرکز اسلامی در روز پنجشنبه 28 ژانویه 2016 با حضور جمع کثیری از نمازگزاران و هیأت امنای مسجد امام علی(ع)، روحانیون، تجّار، شخصیت های علمی و فرهنگی، مسؤولین سرکنسولگری و مدیران دفاتر ایرانی و نیز علاقمندانی از ملّیت­ های مختلف ترک، افغان، عراقی و لبنانی برگزار گردید.

 

در این مراسم که پس از برنامه معنوی دعای کمیل آغاز گردید، ابتدا تنی چند از قاریان برجسته قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام وحی پرداخته و سپس حجّت الاسلام والمسلمین ایران منش معاون مرکز اسلامی هامبورگ به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

ایشان در ابتدا با اشاره به این نکته که درگذشت مادر غمی بسیار سنگین و جانسوز است، امّا در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره ای جز تسلیم و رضا نیست، ضمن تسلیت به مناسبت این مصیبت وارده، از سوی امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ از کلیه کسانی که با حضور در این مراسم و نیز ارسال پیام تسلیت ابراز همدردی نموده بودند بالاخص مسؤولین مراکز اسلامی، مدیران موسسه های پژوهشی و آکادمی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان، کنسولگری های هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت، رایزنی فرهنگی، اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه، اتحادیه امامان و مراکز شیعه آلمان و ... تقدیر و تشکر نمودند.

 

ایشان در بخشی از سخنان خویش با اشاره به نصایح رسول اکرم (ص) به جناب ابوذر غفاری افزودند: عمر سرمایه بسیار با ارزشی است که معمولاً انسان ها قدر آن را نمی دانند. به راستی اگر کسى با زحمت و تلاش فراوان پولى فراهم ساخت، آیا آن را به آسانى هدر مى دهد؟ بدیهی است که خیر. از آنجا که براى تهیه آن زحمت فراوان کشیده است، آن را به راحتی از دست نمى دهد و قدر آن را مى داند. در مقابل آدمی ممکن است، بدون احساس اندکى زیان، ساعت ها عمر خود را در راه باطل صرف کند. به عبارت دیگر ممکن است، ما در صرف مالمان بخیل باشیم، اما در صرف عمر خود بخیل نیستیم با اینکه ارزش مال با ارزش عمر برابرى نمى کند. چنانکه پیامبر(ص) به اباذر می فرمایند: یا اباذر! کن علی عمرک اشحّ منک علی درهمک و دینارک. ای ابوذر! بر صرف عمر بیش از صرف مال و ثروتت بخیل باش.

 

معاون مرکز اسلامی هامبورگ در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، تربیت فرزند صالح را یکی از وظایف مهم مادران با ایمان بیان نموده و افزودند: از امام صادق (ع) روایت شده که فرمودند: لَیْسَ یَتْبَعُ الرَّجُلَ بَعْدَ مَوْتِهِ مِنَ الأَجْرِ اِلاّ ثَلاثُ خِصالٍ: صَدَقةٌ اَجْراها فى حَیاتِهِ فَهِىَ تَجْرى بَعْدَ مَوْتِهِ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ صَدَقَةٌ مَوْقُوفَةٌ لَا تُورَثُ أَوْ سُنَّةُ هُدًى سَنَّهَا فَکَانَ یَعْمَلُ بِهَا وَ عَمِلَ مِنْ بَعْدِهِ غَیْرُهُ أَوْ وَلَدٌ صَالِحٌ یَسْتَغْفِرُ لَه‏ ؛ بعد از مرگ انسان چیزی برای انسان باقی نمی ماند مگر پاداش سه کاری که در حیات خود انجام داده است: 1- صدقه و کار صادقانه ای که در زندگی خود انجام داده و آن را به جریان انداخته است و اثر آن بعد از مرگش ادامه می یابد. 2- به جا گذاشتن سنت حسنه و رواج نیک که بعد از مرگش مورد استفاده ی دیگران قرار می گیرد و ثوابش به صاحبش نیز می رسد .3 تربیت فرزند نیک که برایش طلب مغفرت و دعا می کند.

 

 

بر اساس این حدیث شریف انسان به خاطر این سه کار بعد از مرگش زنده می ماند و نام و یادش از بین نمی رود. قطعاً این مرحومه نیز که مادری دلسوز، مهربان و متدیّن بوده اند، با تربیت فرزندان خدوم و شایسته ای همچون آیت الله رمضانی، توشه آخرت و صدقه جاریه ای را برای خود فراهم کرده است. خداوند ان شاء الله ایشان را با اولیاء الهی محشور نموده و روحشان را سرشار از آرامش و خشنودی ابدی قرار دهد./998/د102/س

 

منبع: مرکز اسلامی هامبورگ

 

ارسال نظرات