۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۱۳۸۹۹
اوقاف مصر:

بسته شدن بارگاه «رأس الحسین» صحت ندارد

خبرگزاری رسا ـ وزارت اوقاف مصر خبر مبنی بر بستن بارگاه «رأس الحسین» از سوی این وزارت را تکذیب کرد.
بارگاه رأس الحسين در قاهره

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالله ناصر حلمی دبیرکل اتحادیه جمعیت‌های صوفی مصر با اشاره به اینکه جریان‌های شیعی در مصر بسیار اندک و فاقدتاثیر است، تاکید کرد که بستن مسجد و ضریح راس الحسین به هر دلیلی پذیرفتنی نیست.


وی افزود: هیچگونه شعائر خاصی در سالگرد ورود «رأس الحسین» برای شیعیان وجود ندارد بلکه تمامی مصری‌ها در این واقعه جانسوز به برپایی عزا می‌پردازند که این امر برخواسته از احترام، عظمت و تجلیل آنان نسبت به اهل بیت است.


سالم الصباغ از رهبران شیعی مصر نیز با اشاره به موضوع بسته شدن بارگاه راس الحسین(ع) تاکید کرد که شیعیان در مصر هیچگونه آداب و رسوم خاصی برای برگزاری مراسم نداشته و برخی از جریان‌ها به دنبال «بازی رسانه‌ای» برای آسیب رسانی به تشیّع هستند.


صباغ با بیان آنکه شیعیان مصر به دنبال ایجاد اختلاف و بحرانی کردن شرایط داخلی کشور نیستند، از وزارت اوقاف خواست که مسجد رأس الحسین را بازگذاشته تا مردم بتوانند مطابق با قانون اساسی و قوانین کشوری به برگزاری مراسم بپردازند.


از سوی دیگر محمد عبدالرزاق معاون اول وزارت اوقاف و رییس بخش دینی این وزارت تصریح کرد که موضوع بستن ضریح امام حسین (ع) یا سایر مساجد و بارگاه‌های مقدس صحت نداشته و وزارت اوقاف چنین تصمیمی را اتخاذ نکرده است.


وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها در نشر اخبار غیر صحیح تاکید کرد که تمامی اخبار مرتبط با اوقاف از سوی سایت رسمی این وزارت منتشر می‌شود.


این در حالی است که اوقاف مصر سال قبل به بهانه جلوگیری از آشوب، بارگاه «راس الحسین» را بسته و اجازه زیارت را به شیعیان نداد. چندی پیش نیز خبری مبنی بر تصمیم وزارت برای بستن مجدد این بارگاه منتشر شد./981/ب902/د

ارسال نظرات