۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۳۱۳۹۴۱
حجت الاسلام علی‌اکبری:

امام راحل به معنای دقیق کلمه معلم‌الخیر بود

خبرگزاری رسا ـ رییس رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: امام راحل به معنای دقیق کلمه معلم‌الخیر بود چرا که او به همه درس شجاعت، افتخار، اسلام، عظمت، توحید و معنویت را آموخت ایشان یگانه معلم زمان ما و مایه افتخار ملت ایران است.
حجت‌الاسلام حاج‌ علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد علی‌اکبری رییس رسیدگی به امور مساجد کشور، شامگاه 11 بهمن در برنامه یاد خدا با موضوع حق معلم از رساله امام سجاد(ع) گفت: امام راحل به معنای دقیق کلمه معلم‌الخیر بود چرا که او به همه درس شجاعت، افتخار، اسلام، عظمت، توحید و معنویت را آموخت ایشان یگانه معلم زمان ما و مایه افتخار ملت ایران است.

 

حجت الاسلام علی‌اکبری بیان داشت: معلم‌الخیر بر کسی اطلاق می‌شود که خیر را به مردم تعلیم می‌دهد و این خیر می‌تواند در سلسله علوم شامل خیر دنیوی و اخروی باشد و این همان علم نافع است.

 

رییس رسیدگی به امور مساجد کشور ادامه داد: در دستگاه ارزشیابی علم، هر علمی مورد تجلیل قرار نمی‌گیرد و تنها علم نافع و سودمند که به نفع دین و دنیا باشد مورد تجلیل قرار می‌گیرد و آن معلمی که این دانش سودمند را به مخاطبان برساند درجه معلم الخیر کسب می‌کند.

 

وی افزود: خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود ای موسی خوبی و خیر را یاد بگیر و به مردم یاد بده، من معلم خیر را و کسانی که از او یاد می‌گیرند آینده‌ای پر نور عطا می‌کنم قبرشان را نورانی می‌کنم آنقدر که فاقد هر نگرانی باشند؛ پیامبر(ص) فرمود هر معلمی که خیر را به دیگران آموزش دهد همه موجودات برای او دعای خیر و استغفار می‌کنند.

 

حجت الاسلام علی‌اکبری اظهار داشت: علم نافع، مخاطب را در راستای معرفت الهی، خداشناسی و انسان شناسی قرار می‌دهد و سبب خود شناسی و خدا شناسی او شده و سبب کسب معرفت و کمال انسان می‌شود.

 

رییس رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: خداوند متعال به اساتید فرصت مواجه شدن با شاگرد را عطا کرده است تا آنان فراموش نکنند دل شاگردان خود را به حضرت حق و توحید گره بزنند و وجود آنان را از خیر لبریز کنند.

 

وی عنوان کرد: اعلام نیاز شاگرد به استاد، اوج تواضع است کسب علم و شرفیابی شاگرد به محضر استاد باید خالصانه و از سر صدق صورت پذیرد و قصد هماوردی با او را نکند بلکه خود را در خدمت فیض استاد قرار دهد تا به رشد متعالی برسد.

 

حجت الاسلام علی‌اکبری عنوان کرد: امام راحل معلمی است که حق حیات بر ملت دارد چرا که راه و رسم بندگی را برای ما به ارمغان آورد./813/202/ب3

ارسال نظرات