۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۳۱۴۱۲۲
معاون رییس پارلمان عراق:

کشورهای غربی مسؤول رشد جریان‌های تکفیری در جهان هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس پارلمان عراق با اشاره به پیروزهای بسیج مردمی در مناطق مختلف تاکید کرد که کشورهای غربی مسؤولیت خود در نشر تروریسم را بپذیرند.
حجت الاسلام شيخ همام حمودي عضو ارشد مجلس اعلاي اسلامي و هيأت رييسه پارلمان عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون اول رییس پارلمان عراق، امروز در دفتر خود در بغداد با کالودیا روث، معاون رییس پارلمان آلمان دیدار و گفت‎وگو کرد.


حجت الاسلام حمودی در این دیدار به بررسی اقدامات جریان‎های تروریستی پرداخت و گفت: کشورهای غربی باید بخشی از مسؤولیت خود را در قبال رشد افکار جریان‎های تکفیری در منطقه و جهان بپذیرند.


وی کشورهای غربی را در مقابله با تروریسم ضعیف برشمرد و تصریح کرد: غربی‎ها با عدم محاکمه و ایجاد قوانین بازدارنده در مبارزه با تروریسم از مسؤولیت خود در این زمینه شانه خالی می کند.


معاون اول رییس پارلمان عراق انجام عملیات و آزادسازی منطقه اشغالی استان موصل بخش پایانی برچیده شدن طومار جریان تروریستی داعش دانست و گفت: همه مجاهدان باید در آزادسازی منطقه اشغالی استان موصل مشارکت داشته باشند.


وی با اشاره به شایعه پراکنی و تلاش برخی از دشمنان درپی تضعیف بسیج مردمی افزود: بسیج مردمی سد مستحکمی در برابر نفوذ کشورهای خارجی به عراق است و تضعیف آن توهمی بیش نیست.


حجت الاسلام حمودی همچنین خواستار افزایش تعاملات و همکاری‎ در زمینه تجربه‎های اقتصادی، خدماتی و پارلمانی شد.


معاون رییس پارلمان آلمان نیز از تلاش کشورش برای افزایش همکاری‎ها با عراق در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: عراق نقش تاثیرگذاری در تحولات کشورهای منطقه می تواند داشته باشد./994/ب902/د

ارسال نظرات