۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۱۴۲۴۳
نماینده ولی فقیه در قزوین:

ایمان به خدا و رسالت پیامبر از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین به چهار ویژگی انقلاب اسلامی ایران و تفاوت آن نسبت به انقلاب‌های دیگر جهان اشاره کرد و گفت: ایمان و عقیده مردم به خدا، نبوت، قرآن، ولایت و امامت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی مردم ایران بود که آن را نسبت به سایر انقلاب‌های جهان متمایز کرده است.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین صبح امروز در مراسمی که به‌ منظور گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در شهرستان الوند برگزار شد، به چهار ویژگی انقلاب اسلامی ایران و تفاوت آن نسبت به انقلاب‌های دیگر جهان اشاره کرد و گفت: ایمان و عقیده مردم به خدا، نبوت، قرآن، ولایت و امامت یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی مردم ایران بود که آن را نسبت به سایر انقلاب‌های جهان متمایز کرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به رژیم ستمگر پهلوی افزود: مردم به خوبی درک کرده بودند که سیاست‌های اتخاذ شده از سوی رژیم شاه در مقابل دین و خدا قرار دارد و اقداماتی که آن رژیم انجام می‌دهد آخرت مردم را به تباهی می‌کشاند و اگر شاه حرفی از ائمه اطهار (ع) به میان می‌آورد به خاطر مطامع دنیوی است، اما مردم به آخرت اعتقاد و به عدل اجتماعی باور قلبی داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی وحدت را ویژگی دوم انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: زمانی که مردم مؤمن ایران به این نتیجه رسیدند که این حکومتی نیست که ما باید داشته باشیم و در این خصوص در مساجد مشورت کردند و از بیانات علما استفاده نمودند، به وحدت رسیدند و وحدت آن‌ها وحدتی توحیدی بود.

 

اعتقاد به توحید، وحدتی ماندگار است

این کارشناس حوزوی به تشریح وحدت توحیدی پرداخت و بیان کرد: خداوند در قرآن کریم به‌جای این‌که ما را به وحدت دعوت کند، به توحید دعوت کرده است و اعتقاد به توحید، وحدتی ماندگار و ناگسستنی در میان مردم ایجاد می‌کند و امام خمینی (ره) نیز ما را به چنین وحدتی دعوت کردند.

 

وی رهبری را عامل سوم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران معرفی و عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران را انسانی الهی، خدایی و خودساخته برعهده گرفت و سخنانش موجب تحول در میان مردم شد و در نهایت انقلاب به پیروزی رسید.

 

این مفصر قرآن با بیان اینکه خداوند متعال مودت کسانی را که واقعاً ایمان آورده و عمل صالح انجام می‌دهند را در دل مردم قرار می‌دهد اظهار کرد: امام خمینی (ره) از این ویژگی بهره‌مند بودند و مردم به خاطر خدا و تبعیت از رهبری توانسته‌اند پیچ‌های دشواری از جمله جنگ تحمیلی و فتنه‌ها را پشت سر بگذارند.

 

خطیب جمعه قزوین تأکید کرد: زمانی که مردم به ویژگی‌های ایمان به خدا، وحدت و رهبری اعتقاد پیدا کردند و به آن عمل کردند، خداوند عامل امدادهای غیبی را به کمک مردم آورد و این مهم در نتیجه انقلاب ایران را به پیروزی رساند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: عامل امدادهای غیبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مقاطع مختلف به یاری ملت ایران آمد و در جنگ تحمیلی، کودتاها، فتنه‌ها و در ماجرای طبس دشمنان را ناکام گذاشت.

 

وی در پایان با بیان این‌که با وجود رهبر معظم انقلاب هرگز خلاء در کار انقلاب به وجود نیامد، افزود: سرمایه‌های به وجود آمده انقلاب اسلامی، پس از رحلت امام (ره) با قدرت و صلابت حفظ شد و این مهم به برکت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب به‌دست آمد./955/203/ب3

ارسال نظرات