۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۳۱۴۲۹۴
استاد درس خارج حوزه علمیه همدان:

کسی که هدفش رضایت الهی باشد به حواشی توجه نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی قائینی با اشاره به تخریب برخی کاندیداهای انتخاباتی از سوی برخی افراد، گفت: وقتی که فرد متوجه اهداف بزرگ باشد به این مسائل توجهی ندارد چرا که رضای الهی هدف اصلی است و شخص و مکان اهمی چندانی ندارد.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام علی محمدی قائینی استاد درس خارج حوزه علمیه همدان در جلسه تفسیر قرآن که پیش از ظهر امروز در مسجد مدرسه علمیه زنگنه همدان برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب و تبریک این ایام  به آیه 10 سوره حجرات اشاره کرد و ابراز داشت: همه ابعاد وجودی انسان امانت الله است.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به خداوند در همه عرصه های زندگی گفت: همه مردم باید در زندگی خداجو و خدایاب باشند و از پیروی از هوای نفش و القائات شیطان دوری کنند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان با اشاره به معنای افتنان خاطر نشان کرد: افتنان به معنای محک و در بوته آزمایش قرار دادن است و برخی فتنه ها برای این است که خداوند می خواخد انسان ها را با آن بیازماید.

 

وی به برخی از حالات علمای سلف درباره عدم توجه به وسوسه ای شیطان اشاره کرد و گفت: علمایی مانند شیخ انصاری و میرزای شیرازی از بزرگانی هستند که وسوسه های شیطان درباره انسان بی تأثیز بوده است.

 

حجت الاسلام محمدی قائینی نیت عمل را مهم تر از خود عمل توصیف کرد و گفت: انسان نباید به خاطر رسیدن به جاه و مقام و پست و منزلت آخرت خود را نابود کند؛ چرا که ارزشش زندگی دنیوی به حدی نیست که انسان بخواهد با متاع ناچیز دنیا آخرت خود را بفروشد.

 

وی ادامه داد: در فتنه 88 داستان چنین بود که به سران فتنه گفتند که اگر شما شکایتی دارید به قوه قضائیه، شورای نگهبان و یا وزارت کشور مراجعه کنید ولی آنها گفتند که ما هیچیک از شما را قبول نداریم اما انسان نمی تواند خود را معصوم دانسته و دیگران را قبول نداشته باشد و بنا بر فرمایش قرآن مومنان باید به جنگ با خصم بروند تا او را از موضع باطل خود پایین آورند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: پیامبر(ص) در آغاز رسالت از خداوند سه چیز طلب کرد که نخستین مورد دینی جهانی بود که خداوند آن را قبول کرد دوم شرح صدر بود که خداوند با این مورد نیز موافقت کرد و سوم این بود که دین اسلام با جنگ و خونریزی آمیخته نباشد چرا که همه چیز با موعظه برطرف نمی شود و هدف از جنگ جنگیدن نیست بلکه اجابت امر خداوند است.

 

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: روزی شخصی به امام علی(ع) اهانت کرد و امام به او توجهی نکرد و زمانی که دلیل این امر را از او جویا شدند ایشان فرمود که برای من گفته های آن شخص اهمیتی ندارد که خود را به آن مشغول کنم و اینکه در انتخابات کسی بگوید که من را تخریب کردند نباید به این مسائل حاشیه ای چندان توجه کرد.

 

حجت الاسلام محمدی قائینی با اشاره به تخریب برخی کاندیداهای انتخاباتی از سوی برخی افراد گفت: وقتی که فرد متوجه اهداف بزرگ باشد به این مسائل توجهی ندارد چرا که رضای الهی هدف اصلی است و شخص و مکان اهمی چندانی ندارد./979/202/ب1

ارسال نظرات