۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۳۱۴۳۰۰
استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان مطرح کرد؛

وحدت شیعه و سنی برای احیای سنت رسول الله است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در بیان وجوب امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر وجوب همگانی یا نفسانی است و وجوب نفسانی امری است که انجام آن توسط یک فرد، از گردن دیگران ساقط نمی شود مثل نماز.
حجت الاسلام ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسن ضیایی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، صبح امروز در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم، در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی، اظهار کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود بلا و مصیبت زیاد شده و ظالمین بر کشور مسلط خواهند شد.

 

وی در ادامه افزود: امر به معروف و نهی از منکر به نوع لسانی بر همه امت واجب است و باید با زبان نرم و به دور از پافشاری، سرزنش و سرکوب صورت گیرد.

 

حجت الاسلام ضیایی به فرمایشی از امام صادق (ع) پرداخت و تصریح کرد: «خدای عزوجل می فرماید وای بر کسانی که دین را نردبان و وسیله ای برای رسیدن به مطامع دنیوی قرار می دهند، وای بر کسانی که آمران به معروف و ناهیان از منکر را که قصدشان قسط و عدل است را به شهادت می رسانند و وای بر کسانی که مؤمنین و مؤمنات در بین آنان با تقیه زندگی می کنند. آیا می خواهند من خدا را فریب بدهند یا می خواهند مخالفت با حکم من کنند؟! پس به ذات خودم قسم برایشان مهیا کردم فتنه سخت که شخص حلیم هم در این آزمایش حیران و سرگردان می ماند.»

 

وی با بیان این که هرچه به ظهور نزدیکتر می شویم تقیه بیشتر شده و نفاق نیز در مردم شدیدتر می شود تأکید کرد: امیر مؤمنان علی (ع) برای حفظ اسلام در بین ظالمین عالم با تقیه زندگی کرد. برای حفظ اسلام ولایی تا قبل از ظهور امام زمان (عج) تقیه واجب است.

 

وحدت شیعه و سنی برای احیای سنت رسول الله (ص) است

استاد سطح عالی حوزه علمیه در ضرورت حفظ وحدت تأکید کرد: وحدت شیعه و سنی برای احیای سنت رسول الله (ص) و حفظ شعائر دینی است که باید پیرامون ولایت حقه صورت گیرد؛ وحدت تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی ناشایست و جهت انهدام اسلام است.

 

وی تعدد مذاهب و احزاب در مجلس را ضد وحدت دانست و تصریح کرد: در مجلس نباید تعدد احزاب باشد، تعدد مذاهب و حزب ها به وحدت صدمه می زند حزب فقط حزب الله است چون معصوم (ع) را می شناسد و از ایشان تبعیت می کند.

 

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به این که روحانیون و اساتید دانشگاه باید علم و یقین و نه فرضیه و نظریه ها را به طلاب و دانشجویان آموزش دهند تبیین کرد: آموزش علم و یقین زکات است نه آموزش فرضیه و نظریات؛ علم و یقین عملی می شود و عمل صالح می شود.

 

وی شعار همیشگی آیت الله شهید دستغیب شیرازی را «محورهای رشد حوزه های علمیه» عنوان و اظهار کرد: جدیت در تحصیل علوم نافعه، سعی بر تقوا و دارا بودن تقوای عملی (و تقوای سیاسی) محورهای رشد حوزه های علمیه است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه در پایان افزود: طلبه باید حواسش به خدا و رفتارش باشد، طلاب باید علاوه بر تحصیل علوم نافع به تبلیغ هم بروند. آیت الله شهید دستغیب شیرازی مجاهدت جانانه، تهذیب نفس و تلاش بی نظیری در برخورد با رمالی گری، صوفی گری ها و عرفان های کاذب داشت./861/202/ب3

ارسال نظرات