۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۱۴۳۳۱

برگزاری مراسم مذهبی شیعیان مصر تحت فشار سلفی‎گرایان

خبرگزاری رسا ـ سلفی‌های مصر بارگاه «راس الحسین» را با هدف فشار علیه شیعیان تحت نظارت شدید قرار داند.
بارگاه رأس الحسين در قاهره

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علا سعید سخنگوی ائتلاف صحابه مصر تاکید کرد که همزمان با آغاز مراسم مردمی در سالروز ورود «رأس الحسین» به مصر، اعضای این ائتلاف سه شنبه آینده در منطقه الحسین حضور خواهد یافت.

 

سعید افزود: اعضای ائتلاف برای رصد هرگونه مراسم غیر متداول و نامرسوم از سوی شیعیان و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از این فرصت، در مکان بارگاه راس الحسین حضور خواهند یافت.

 

وی خاطر نشان کرد: این مراسم از سوی شیعیان با هدف جذب مردم به مذهب تشیع و برگزاری مراسم ممنوعه شیعی در مصر از سوی شیعیان برگزار می‌شود.

 

این در حالی است که سالم صباغ از رهبران شیعی مصر به صراحت تاکید کرد که شیعیان مصر هیچگونه مراسم خاصی برای ورود سر مبارک امام حسین(ع) و یا سایر مراسم‌های مذهبی نداشته و شیعیان نیز مانند سایر دوست‌داران اهل بیت (ع) به زیات بارگاه «راس الحسین» می‌آیند.

 

اوقاف مصر نیز که سال گذشته این بارگاه را به بهانه جلوگیری از آشوب و اغتشاش احتمالی تعطیل کرد، در خبری اعلام کرد که امسال بارگاه رأس الحسین برای زیارت مشتاقان باز بوده و هیچ دستوری از این وزارت مبنی بر بستن این بقعه مبارکه صادر نشده است.

 

مردم مصر، هر سال قمری دو بار برای بزرگداشت امام حسین (ع) مراسم می گیرند که یکی در روز سوم شعبان هجری قمری به مناسبت میلاد آن حضرت است، و دیگری در روز دوم ربیع الثانی است که مصادف با رسیدن سرِ آن بزرگوار به مصر است./981/ب903/د

ارسال نظرات