۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۳۱۴۳۳۳

مشارکت مسلمانان در انتخابات آمریکا با هدف مقابله با اسلام‌هراسی

خبرگزاری رسا ـ شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی نتایج نظرسنجی از مسلمانان این کشور درباره میزان مشارکت آنان در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را منتشر کرد.
 مسلمانان آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی دیروز، 12 بهمن‌ماه، ساعاتی قبل از شروع رأی‌گیری مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالت آیووا‌(رقابت‌های درون حزبی)، نتایج نظرسنجی از حدود 2000 مسلمان از نقاط مختلف آمریکا درباره میزان مشارکت آنان در انتخابات را در شش مرحله منتشر کرد.

 

حدود 74 درصد از مسلمانان آمریکایی در این نظرسنجی که اخیراً انجام شد، اظهار داشتند که در رقابت‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد.

 

مقابله با اسلام‌هراسی؛ عامل اصلی مشارکت مسلمانان در انتخابات آمریکا

 

بسیاری از آنها مقابله با رشد اسلام‌هراسی را عامل اصلی مشارکت خود در انتخابات اعلام کردند.

 

این نظرسنجی در ایالت‌های کالیفرنیا، ایلینویز، ویرجینیا، نیویورک، فلوریدا و تگزاس انجام شد که بیشترین جمعیت مسلمانان را دارند.

 

رابرت مک‌کو، مدیر امور دولتی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش تعداد مسلمانان در رأی‌گیری، نشان‌دهنده سطح بالای مشارکت مدنی است که احتمالاً بخشی از آن به دلیل نگرانی از افزایش اسلام‌هراسی است.

 

حدود 30 درصد از مسلمانانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، اسلام‌هراسی را مهم‌ترین مسأله سال 2016 می‌دانند. 67 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی از حزب دموکرات و 15 درصد از حزب جمهوری‌خواه بودند.

 

موج اسلام‌هراسی در آمریکا پس از اظهارات دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه مبنی بر منع موقت ورود مسلمانان به آمریکا شدت گرفت.

 

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی که بزرگ‌ترین سازمان مدافع مسلمانان در این کشور است، این اظهارات را محکوم کرده است و سخنان ترامپ و سایر نامزدهای جمهوری‌خواه را با افزایش اسلام‌ستیزی مرتبط دانسته است./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات