۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۱۴۳۳۷
وزیر امور قضایی صهیونیستی:

اجازه تشکیل کشور فلسطین در همسایگی اسرائیل خودکشی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور قضایی رژیم صهیونیستی می‌گوید اجازۀ تشکیل کشور فلسطین در همسایگی این رژیم خودکشی است.
فلسطين

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیلت شاکد در مصاحبه‌ با مجله آلمانی اشپیگل ضمن تاکید بر این‌که «تشکیل کشور فلسطین امکان‌پذیر نیست»، افزود: اسرائیل «به دلیل فشار جامعۀ بین‌المللی دست به خودکشی» نخواهد زد. 

 

وزیر امور قضایی رژیم اسرائیل اجرای راه‌حل تشکیل دو کشور برای پایان دادن به پایمال شدن حقوق فلسطینان را که مورد تأیید سازمان ملل متحد است، ناممکن خواند و افزود: «من ترجیح می‌دهم به مبارزۀ خود ادامه داده و وضعیت خاورمیانه را برای جهان شرح دهم تا این‌که بر سر برداشتن گام‌هایی توافق کنم که جامعۀ بین‌المللی را خرسند می‌کند، اما به "کشور من" صدمه می‌زند.»

 

شاکد گفت: «من فکر می‌کنم فاصلۀ بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان آن‌چنان عمیق است که نمی‌توان در نسل ما پُلی میان آن‌ها زد. از منظر سیاسی ما به دنبال یک راه‌حل منطقه‌ای هستیم. یهودیه و سامریه (کرانۀ باختری) باید ضمیمۀ اسرائیل شوند.»

 

 وی در پاسخ به این سوال خبرنگار اشپیگل که «آیا منظور شما این است که نباید فلسطینی در کار باشد؟» گفت: «در اطراف ما دولت‌های ملی بسیاری در حال سقوط هستند: لیبی، سوریه، عراق. ما یک دولت شکست‌خوردۀ دیگر در همسایگی خود نمی‌خواهیم که چنان‌ که در غزه دیدیم به دژی محکم برای تروریست‌ها مبدل شود. ما تونل‌هایی در اطراف تل‌آویو و موشک‌هایی که به سوی اورشلیم هدف گرفته شده باشند را نمی‌خواهیم.»

 

این وزیر کابینۀ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این‌که «براساس نظرسنجی‌ها اکثریت اسرائیلی‌ها خواستار تداوم مذاکرات صلح با فلسطین هستند»، گفت: «جناح راست در حال حاضر اسرائیل را کنترل می‌کند و ما بر مردم حاکمیت داریم. من فکر می‌کنم اکثریت اسرائیلی‌ها درک کنند که وجود دو کشور در حالتی مسالمت‌آمیز در آیندۀ نزدیک امکان‌پذیر نیست.»

 

این سیاستمدار تندروی صهیونیستی دربارۀ ناآرامی‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی و مشکلات اقتصادی شدید فلسطینیان محصور شده در نوار غزه گفت: «ما مجبوریم این بحران را مدیریت کنیم...زوال اقتصاد غزه نیز به دلیل تحت کنترل تروریست‌ها بودن این منطقه است.»


این درحالی است که بیش از 1 میلیون و 800 هزار نفر در نوار غزه زندگی می‌کنند و این باریکه یکی از بالاترین میزان‌های تراکم جمعیت در یک منطقه را در جهان دارا است. غزه از سال 2007 در محاصرۀ زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل قرار دارد و این امر علاوه بر افزایش فقر و بیکاری، سطح زندگی مردم غزه را به شدت کاهش داده و آن‌ها را از اساسی‌ترین مایحتاج‌‎‌هایشان همچون غذا، دارو و سوخت محروم کرده است.

 

عواقب تهاجم سال 2014 اسرائیل به غزه نیز بر وخامت اوضاع افزود. بیش از 2200 نفر در این حمله کشته و 11 هزار نفر زخمی شدند. این جنگ در تاریخ 4 شهریور 1393 با میانجیگری مصر پایان یافت.

 

براساس آمار رسمی منابع فلسطینی، بیش از 15 هزار و 500 واحد مسکونی در حملات سال گذشتۀ اسرائیل آسیب دیدند و 2200 خانه نیز به طور کامل نابود شدند.

 

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن قدس شرقی باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج صهیونیست ها از سرزمین‌های اشغال شده در سال 1967 هستند، اما اسرائیل بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه 1967 را غیرممکن می‌داند.

 

نتانیاهو در رقابت‌های انتخاباتی خود گفته بود تا زمانی که نخست وزیر صهیونیستی است اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد. با وجود افزایش حمایت‌های بین‌المللی از تشکیل کشور مستقل فلسطین، رژیم اسرائیل و امریکا از تاسیس آن جلوگیری می‌کنند.

 

در سال 2012 مجمع عمومی سازمان ملل متحد پس از رای گیری و به رغم مخالفت اسرائیل و امریکا، فلسطین را از یک «نهاد غیرعضو ناظر» به « یک کشور غیر عضو» تبدیل کرد. در شهریور سال گذشته نیز پرچم فلسطین برای اولین بار در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برافراشته شد./982/ب102/د

ارسال نظرات