۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۳۱۴۳۵۹
یکی از علمای الازهر تأکید کرد؛

مساله حجاب به صراحت در قرآن آمده است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت کبار علمای الازهر تاکید کرد که موضوع حجاب یک مساله کاملا قرآنی به شمار آمده که در قرآن کریم به صراحت به آن اشاره شده است.
احمد عمر هاشم عضو هيأت کبار علماي الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد هاشم عضو هیأت کبار علمای الازهر با اشاره به موضوع اختلاف میان علمای دین تاکید کرد که اختلاف در احکام اسلامی امری طبیعی است و اختلاف میان علمای دین رحمتی برای امت اسلامی است.


وی افزود: الازهر با بیش از هزار سال سابقه علمی در نشر اسلام معتدل، در برهه‌ای از زمان با اجتهاد‌های خود پاسخ نیازهای مردم را می‌داد اما امروزه با گسترش مسائل جدید ضرورت بازنگری در گفتمان دینی امری غیر قابل انکار است.


هاشم خاطر نشان کرد: رشد گفتمان دینی تنها از طریق رشد شیوه‌های استنباط ممکن است زیرا ابزار کلام دینی با افزایش موضوعات تغییر یافته و از این رو باید ساز و کارهای جدید، پیشرفته و متناسب با زمان کنونی ارائه شود.


عضو هیات کبار علمای مصر با تاکید بر مساله حجاب ادامه داد: موضوع حجاب یک مساله کاملا قرآنی است که در قرآن کریم به صراحت به آن اشاره شده و اگر فردی داعیه نشر بی‌حجابی در جامعه اسلامی را داشته باشد، با وجود روایات و نصوص فقهی معتبر و آیات الهی، کلامی ناصواب را ترویج کرده است.


عالم الازهر مصر با هشدار نسبت به ایجاد آشوب و فتنه با ارائه برخی نظرات پیرامون «باب اجتهاد» تصریح کرد: مسلمانان با آنکه به تمامی ادیان آسمانی و انبیای الهی ایمان داشته و بر عقیده خود تعصب کورکورانه ندارند اما هرگونه اهانت و بی احترامی به اسلام را بر نتابیده و با آن برخورد خواهند کرد.


هاشم در پایان با بیان آنکه تمامی احادیث کتاب «صحیح بخاری» صحیح بوده، گفت: با تحقیق و رجوع به شرح‌های قدیم و جدید دریافتم که هیچ حدیثی از این کتاب غیر صحیح نیست و صحیح بخاری پس از قرآن اصحّ کتاب‌های موجود است./981/ب902/د

ارسال نظرات