۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۳۱۴۳۸۲
کارشناس مسائل سیاسی:

مهم‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی مردمی بودن آن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابوطالبی با بیان این که مهم‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی مردمی بودن آن است، گفت: مردم با رصد برنامه‌های کاندیداها می‌توانند اهداف آنها را بررسی کنند و نامزدی که توجه به مردم و رسیدگی به اقشار محروم را مد نظر قرار داده است صلاحیت نمایندگی مردم را دارد.
مهدي ابوطالبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ابوطالبی، کارشناس مسائل سیاسی، امروز در برنامه پلاک 57 رادیو معارف، به تبیین شاخص‌های اصلی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: نخستین شاخصه انقلاب بهره‌گیری از آموزه‌های اسلام ناب محمدی در اداره جامعه است و امام خمینی (ره) بارها بر این مسأله تأکید کردند و امام در مقابل اسلامی ناب، اسلام آمریکایی را بیان کردند.

 

حجت الاسلام ابوطالبی بیان کرد: طبق آموزه‌های امام خمینی (ره) اسلام آمریکایی دین متحجری است که نباید در سیاست و حکمت دخالت کند و در آن علما و روحانیت به مسائل سیاسی و اجتماعی بپردازند، در حالی که امام راحل نظریه غرب گرایانه و التقاطتی به اسلام را مردود می‌دانستند.

 

 وی با بیان این که اسلام دین جامع و کاملی است، افزود: اسلام آموزه‌های فردی و اجتماعی برای مسائل دنیوی اخروی دارد، در حالی که برخی از مطبوعات و جریان‌های خاص سیاسی مطالبی را بیان می‌کنند که جامع بودن آموزه‌های اسلام را مورد خدشه قرار می‌دهند و گویا مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ربطی به دین ندارد.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که یکی از شاخص‌های دین اسلام جاودانگی احکام آن است، گفت: طبق آیات قران و روایات اسلام دین خاتم است و این دین یک مکتب و آیین زندگی فرستاده است و بنابراین دستورات دین بهترین شیوه برای اداره جامعه در عرصه‌های سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی است، اما برخی این چنین وانمود می‌کنند که دستورات اسلامی برای 1400 سال پیش می‌دانند و در این زمان پایبندی به آن التزامی ندارند.

  

وی مهم‌ترین شاخصه انقلاب را مردم سالاری دینی دانست، عنوان داشت: طبق رهنمودهای امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی برای تحقق دین و اسلام ایجاد شده است و عمده دشمنی‌های با انقلاب به سبب این مسأله است.

  

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی مردم نقش مؤثری داشتند، ابراز کرد: حضرت امام خمینی(ره) برخلاف سایر علما بر مردمی بودن انقلاب اسلامی تأکید داشتند، همانند این که  شیخ اسدآبادی برای پیشبرد اهداف و فعالیت‌های خویش به نخبگان و پادشاهان کشورهای اسلامی توجه می‌کرد اما  در این مسیر ناکام ماند.

  

وی در ادامه سخنانش به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: مردم با رصد فعالیت‌ها و برنامه‌های کاندیدها می‌توانند به اهداف و خواسته‌های آنها را بررسی کنند و نامزدی که توجه به مردم و رسیدگی اقشار محروم را مد نظر قرار داده است صلاحیت نمایندگی مردم را دارد.

 

حجت الاسلام ابوطالبی به ضرورت گسترش اسلام در جهان اشاره و بیان کرد: طبق مبانی امام خمینی (ره) کشور ایران باید کشورهای مستضعف جهان را مورد حمایت خویش قرار دهد، مستضعف تنها به معنای فقر اقتصادی نیست، بلکه ابعاد مختلفی همچون عدم بهره‌گیری از آموزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز شامل می‌شود و هر نظامی برای پیشبرد بخش‌های مختلفی هزینه می‌کند.

 

 کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کمک‌های مستشاری به عراق، سوریه و فلسطین دارد و این مسأله سبب شده است که دشمنان جمهوری اسلامی خارج از مرزها متوقف شوند و این امر برای منافع ملی مفید مؤثر است.

 

حجت الاسلام ابوطالبی در پایان سخنانش گفت: مردم با اعتماد به وعده‌های الهی در برابر سختی و مشکلاتی پیش رو نظام اسلامی مقاومت کنند،  همچنین وظیفه مسؤولان این است که مشارکت مردم را در اداره جامعه فراهم کنند و مردم از این فرصت به گونه مناسب استفاده کنند و در انتخابات پیش‌رو حضور فعال و مؤثری داشته باشند./998/202/ب2

ارسال نظرات