۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۳۱۴۳۹۷

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ تبیین مفاهیم قرآن کریم در برنامه «در مکتب وحی»، پخش برنامه «نوبت بهار» ویژه ایام دهه فجر ، بررسی آثار تکریم خویشاوندان کلید در برنامه «کلیدهای زندگی» از جمله برنامه­های رادیو معارف است.
برنامه نوبت بهار راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، تبیین مفاهیم قرآن کریم در برنامه «در مکتب وحی»، پخش برنامه «نوبت بهار» ویژه ایام دهه فجر ، بررسی آثار تکریم خویشاوندان کلید در برنامه «کلیدهای زندگی» از جمله برنامه­های رادیو معارف است.

 

تبیین مفاهیم قرآن کریم در رادیو معارف

 برنامه «در مکتب وحی» رادیو معارف با پخش تفسیر شیوا و روان قرآن کریم ،مخاطبان را به تدبر در آیات نورانی کلام وحی دعوت می کند.

 

 از آنجا که تدبّر در قرآن از جمله آداب معنوی این کتاب الهی و به معنای تفکر در آیات و نصیحت پذیری از مواعظ قرآن کریم است از این رو برنامه «در مکتب وحی» با هدف بسط و ترویج معارف ژرف قرآن کریم،شرح و تفسیر قرآن با بیان شیوای حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی را تقدیم معارف جویان می کند.

 

برنامه «در مکتب وحی» با تلاش گروه قرآن و اهل بیت و تهیه کنندگی حسن توکلی زاده جمعه ها ساعت 5 : 18 شیفتگان معارف کلام وحی و مخاطبان صدای فضیلت را به تدبردر آیات نوارنی این کتاب انسان ساز فرامی خواند.

  

نوبت بهار منتشر شد

 رادیو معارف شماره جدید معارف نامه را با عنوان «نوبت بهار» منتشر کرد.

 

نشریه الکترونیکی «نوبت بهار» ویژه ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد. این شماره از معارف نامه که در سه فصل با عناوین «انفجار نور»، «تا طلیعه بهار» و «بهار آزادی» منتشر شده است به موضوعاتی همچون گزیده‌های سخنان امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری مدظله العالی راجع به انقلاب و دهه فجر، انقلاب در گذر تاریخ، خاطرات انقلاب، پرسمان انقلاب ، اشعار و سرودهای انقلابی و نمایش رادیویی پرداخته است.

 

»معارف نامه» عنوان نشریه‌ای مجازی است که در مناسبت های مختلف به صورت الکترونیک و در قالب پادکست بر روی وبگاه رادیو معارف ارائه می شود. علاقه مندان برای مشاهده این نشریه مجازی می‌توانند به صفحه اختصاصی «معارف نامه» در سایت رادیو معارف مراجعه نمایند.

                   

تکریم خویشاوندان کلید گشایش زندگی

رادیو معارف در برنامه « کلیدهای زندگی » به طرح آموزه های دینی درخصوص یکی از نیکوترین برنامه های دین اسلام برای پایایی درخت خویشاوندی یعنی سنت حسنه صله رحم می پردازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی کارشناس اخلاق و تربیت اسلامی در برنامه «کلیدهای زندگی » حقوق نزدیکان و خویشاوندان را بر می شمارد و با نگاه به آموزه های کلام وحی و تعالیم اهل بیت علیهم السلام از آثار و برکات صله رحم همچنین پیامدهای دنیوی و اخروی قطع رحم سخن می گوید.

 

برنامه «کلیدهای زندگی» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی منیره سادات موسوی و اجرای رضا ملایی جمعه ها ساعت15 : 13 از صدای فضیلت پخش می شود./998/ن604/ب2

ارسال نظرات