۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۳۱۴۴۰۹
قائم مقام مسجد مقدس جمکران مطرح کرد؛

ضرورت توسعه مسجد مقدس جمکران از جهت قبله/ رهبر انقلاب وابستگی ویژه‌ای به مسجد جمکران دارند

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام مسجد مقدس جمکران در نهادهای دینی و مشارکت های مردمی با اشاره به ضرورت توسعه مسجد مقدس جمکران از جهت قبله، گفت: امیدواریم که سازمان مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی فضاهایی را در اختیار این مسجد مقدس جمکران قرار دهند تا توسعه این مسجد مقدس را از جهت قبله داشته باشیم.
حجت الاسلام عليرضا تکيه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه مشترک تولیت مسجد مقدس جمکران و قرارگاه قرب کوثر خاتم الأنبیاء امروز با حضور حجت الاسلام تکیه ای و سردار حزنی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای، قائم مقام مسجد مقدس جمکران در نهادهای دینی و مشارکت های مردمی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، مسجد مقدس جمکران را پایگاه عظیم تشیع می‏داند و خود ایشان نیز به شدت به این مکان وابسته هستند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به طور مداوم به این مسجد مقدس مشرف می شوند؛ ایشان می‏فرمایند که بنده هر موقع احساس نیاز کنم به مسجد مقدس جمکران مشرف می شوم؛ حضرت آیت الله جوادی آملی نیز این مطلب را تأیید کرده بودند.

 

حجت الاسلام تکیه ای افزود: مسجد مقدس جمکران نیازمند افق بالای 50 یا 100 ساله است، چرا که با گذشت زمان اطرف مسجد مقدس جمکران ساخته می شود و دیگر امکان توسعه این مکان مقدس را نخواهیم داشت.

 

قائم مقام مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: امیدواریم که سازمان مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی فضاهایی را در اختیار این مسجد مقدس جمکران قرار دهند تا توسعه این مسجد مقدس را از جهت قبله داشته باشیم.

 

وی در ادامه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به تولیت مسجد مقدس جمکران توصیه کرده بودند که این مسجد مقدس باید برای پذیرفتن هفته ای یک میلیون نفر زائر و علاقه‏مند مهیا شود؛ یعنی حدود سه برابر جمعیتی که در حال حاضر به این مسجد مقدس می‏آیند.

 

حجت الاسلام تکیه ای اظهار داشت: در حال حاضر در هر هفته حدود 200 تا 350 هزار نفر زائر به مسجد مقدس جمکران مشرف می‏شود؛ در سال گذشته 21 میلیون و 200 هزار نفر زائر در مجموع به این مکان مقدس مشرف شدند، در حالی که این آمار در سال گذشته حدود 16 میلیون نفر بوده است.

 

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان تأکید کرد: تمامی زیرساخت‏های مسجد مقدس جمکران برای استفاده های فرهنگی ساخته شده است و رهبر معظم انقلاب تسهیل امر زائر و بهره مندی فرهنگی و معنوی زائران را به تولیت این مسجد مقدس توصیه کرده اند./840/202/ب2

ارسال نظرات