۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۱۴۵۰۶
السفیر لبنان گزارش داد؛

حماس و حزب‌الله برای هر حمله احتمالی رژیم صهیونیستی هماهنگ هستند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه لبنانی السفیر نوشت که حماس و حزب‌الله تهدید اقدام نظامی احتمالی اسرائیل را درک کرده‌اند و فهمیده‌اند باید دو جبهه زنده برای مقاومت در فلسطین و لبنان در مقابل این رژیم فعال باشد؛ احتمالی که جنبش حماس به جدیت آن را دنبال می‌کند.
حزب الله و حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش فلسطینی حماس همچنان در مقدمه طرح مقاومت در منطقه قرار دارد، طرحی که از فلسطین برخاسته و به آن بازمی‌گردد.

 

روزنامه السفیر در گزارشی دراین باره نوشت: حماس با این حال به سخت بودن وضعیتش به خاطر قرار گرفتن در میان دو محور رودروی هم یعنی محور مقاومت و بازدارنده و محور اعتدال اقرار دارد اما علیرغم اینها حماس ذره‌ای از مقاومت در فلسطین دست نکشیده و 7 نفری از گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس که بر اثر فروریختن یک تونل به شهادت رسیدند و همچنین برخی حمایت‌ها از انتفاضه مردمی در کرانه باختری دلیل این امر است.

 

انتفاضه‌ای که حماس آن را در مقدمه اولویت‌های خود و آن را فرصتی تاریخی برای هدف قرار دادن دشمن می داند؛ این انتفاضه تا کنون 170 شهید فلسطینی داشته و 30 اسرائیلی نیز در آن کشته شده‌اند.

 

السفیر افزود: مهم‌ترین دستاوردهای مقاومت مجبور کردن فتح و حماس برای نشستن بر سر یک میز و گفت‌وگو برای حل اختلافات است؛ در همین راستا طی چند هفته اخیر دیدارهایی در استانبول و دوحه در جریان بوده است.

 

محور مقاومت و اتحاد حماس، حزب‌الله، سوریه و ایران

 

روزنامه السفیر لبنان در ادامه به روابط میان محور مقاومت پرداخت و نوشت: حماس به عقبگرد روابط راهبردی‌اش با حزب‌الله به خاطر اختلاف نظر در حوادث سوریه اقرار دارد اما موضوع قابل توجه این است که روابط راهبردی حماس با حزب‌الله روز به روز در حال بازگشت به وضعیت قبل (قوی‌تر شدن) است و این به خاطر آن است که طرفین تهدید اقدام نظامی احتمالی اسرائیل را درک کرده‌اند و فهمیده‌اند باید دو جبهه زنده برای مقاومت در فلسطین و لبنان در مقابل این رژیم فعال باشد؛ احتمالی که جنبش حماس به جدیت آن را دنبال کرده و همکاری نظامی میان حماس و حزب الله برای این امر وجود خواهد داشت.

 

در ادامه این گزارش آمده است: در همین راستا مقامات حماس تاکید دارند که تماس‌ها میان طرفین در جریان است و به عنوان نمونه به تماس «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنا با «خالد مشعل» رییس دفتر سیاسی حماس در جنگ 2014 علیه نوار غزه اشاره می‌کنند که اولین تماس در نوع خود پس از خروج حماس از سوریه محسوب می‌شود.

 

علاوه اینکه در پی شهادت دو تن از فرماندهان حزب‌الله در جولان اشغالی، مشعل در اوایل سال گذشته (2014) یک پیام تسلیت برای نصرالله فرستاد و در انفجارهای برج‌البراجنه نیز با نصرالله تماس تلفنی برقرار کرد و دیگر رهبران حماس نیز به دبیرکل حزب‌الله تسلیت گفتند./1321/ب102/د

ارسال نظرات