۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۳۱۴۵۳۹
یونیسف اعلام کرد؛

36 درصد پناهجویان را کودکان تشکیل می‎دهند

خبرگزاری رسا ـ سازمان ملل متحد اعلام کرده است یک سوم پناهجویانی که با خطرات ناشی از عبور از مرزهای دریایی یونان و ترکیه مواجه‎اند، کودک هستند.
کودک

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان ملل متحد گفت: تعداد زنان و کودکان پناهجو در حال حاضر بیش از مردان است.

 

 سارا کورو، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)  گفت: «حدود 36 درصد از کسانی که با عبور از دریا، اقدام به مهاجرت می‎‎کنند کودکان هستند.»

 

 وی افزود: «زنان و کودکان حدود 60 درصد از جمعیت پناهجویانی را تشکیل می دهند که از مرز یونان وارد مقدونیه می شوند.»

 

از ژوئن سال 2015 (خرداد 94) تاکنون که مردان 73 درصد از انبوه مهاجران را تشکیل می دادند، تعداد کودکان و زنان پناهجو افزایش چشمگیری داشته است. در آن زمان تنها 10 درصد پناهجویان زیر 18 سال بودند.

 

ماری پیر پوریر، هماهنگ کننده امور پناهجویان یونیسف در اروپا گفت زنان و کودکان در برابر خطرات این گونه سفرها آسیب پذیرترند.

 

    وی گفت افزایش این آمار «به معنای این است که افراد بیشتری به ویژه در فصل زمستان با خطرات زیادی در عبور از مسیرهای دریایی مواجه هستند و افراد بیشتری نیز به حمایت نیاز دارند.»

 

در همین حال سازمان بین المللی مهاجرت روز سه شنبه اعلام کرد که 20 درصد از پناهجویانی که در ماه ژانویه قصد سفر از ترکیه به یونان را داشتند و در این مسیر غرق شدند، کودک بوده اند.

 

این سازمان افزود طی 5 ماه گذشته حدود 330 کودک با غرق شدن در مسیرهای دریایی جان خود را از دست داده اند.

 

پیش از این نیز پلیس اروپا اعلام کرده بود  بیش از 10 هزار کودک پناهجو که تنها به این قاره آمده‌اند، مفقود شده‌اند.

 

در حال حاضر اروپا با هجوم بی سابقه پناهجویانی روبروست که از کشورهای در حال جنگ همچون سوریه وارد این قاره می‌شوند.

 

در سال گذشتۀ میلادی (2015) بیش از 1 میلیون پناهجو از طریق دریا و یا به صورت زمینی وارد اروپا شدند که از آن میان حدود 3 هزار و 600 نفر جان خود را در مسیر از دست دادند.

 

حدود 500 هزار نفر از این پناهجویان از کشور جنگ‌زدۀ سوریه به ترکیه پناه برده و از آن‌جا سفر دریایی خطرناک خود را برای رسیدن به جزایر یونان آغاز کرده‎ند./982/ب102/د

ارسال نظرات