۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۳۱۴۶۰۳
دبیر اجرایی ششمین جشنواره فیلم عمار در اصفهان خبر داد؛

5 شنبه روز افتتاح جشنواره/ محوریت جشنواره امسال، شهدای مدافع حرم هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی ششمین جشنواره فیلم عمار در اصفهان زمان افتتاحیه را فردا 16 و 30 دقیقه اعلام کرد و گفت: شروع اکران های عمومی از جمعه در 2 سانس خواهد بود، امسال جشنواره همزمان با دهه فجر انقلاب و با محوریت شهدای مدافع حرم است و از خانواده های آن ها، مقام استاد پرورش و شهید طیبه واعظی تجلیل خواهد شد.
جشنواره فيلم عمار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، معین مومنیان دبیر اجرایی ششمین جشنواره فیلم عمار در اصفهان، عصر امروز در نشست خبری جشنواره فیلم عمار که در سالن شمع گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، گفت: فردا ساعت 16 و 30 دقیقه افتتاحیه ششمین جشنواره فیلم مردمی عمار در سالن شمع برگزار خواهد شد و از جمعه هر روز اکران فیلم ها در این مکان در دو سانس16 الی نماز مغرب و 18 و 30 دقیقه الی 20 برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: امسال تصمیم گرفتیم تا جشنواره در بهمن ماه برگزار شود تا فضای بهتری داشته باشیم، همچنین امسال محوریت جشنواره با تجلیل از شهدای مقاومت و مدافع حرم خواهد بود و از تعدادی از شهدای مدافع حرم اصفهانی نظیر شهید مسلم خیزاب، شهید شیروانیان و شهید حمیدرضا دایی تقی و خانواده های ایشان تجلیل خواهد شد. 

 

دبیر ششمین جشنواره فیلم عمار اصفهان افزود: امسال پویش مردمی حمایت از جبهه مقاومت و مدافعان حرم کلید خورد که شروع آن از درخواست ننه عصمت از مردم برای تهیه دستکش و شال و لباس گرم برای رزمندگان مدافع حرم بود، ننه عصمت از بانوان فعال در تهیه دستکش های دست باف برای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

 

مومنیان اظهار داشت: در جشنواره امسال از دو شخصیت شاخص انقلاب تجلیل میی کنیم، یکی مرحوم استاد پرورش که در شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران  به ویژه در اصفهان نقش بسیار مهمی را داشتند و دیگری شهید طیبه واعظی و مستندی مخصوص به ایشان در جشنواره پخش خواهد شد و در خدمت خانواده محترم هم خواهیم بود.

 

وی در ادامه گفت: علاوه بر اکران عمومی که در سالن شمع خواهیم داشت، اکران های مردمی در محلات و مان های مختلفی که به این منظور در نظر گرفته شده اجرا خواهد شد و شروع اصلی آن از امروز خواهد بود، هدف اصلی اکران مردمی گسترش اکران ها و همچنین تثبیت مکان های اکران و مکان های ثابت مردمی است، ما در اکران های مردمی دخالتی نداریم و فقط اقلام مورد نظر را در اختیار مردمی قرار می دهیم که از طریق سایت جشنواره اصفهان ثبت نام کرده باشند، ما در همه شهرستان های استان اصفهان نمایندگانی برای این منظور داریم.

 

2 فیلم " نامه های سنگی"  و "8 8" از اصفهان برگزیده شدند  

دبیر ششمین جشنواره فیلم عمار اصفهان، ابراز داشت: مجری افتتاحیه مراسم که فردا بعذ از ظهر ساعت 16 و 30 دقیقه آغاز می شودشاعر انقلابی آقای علی فردوسی خواهد بود، موسیقی انقلاب توسط پویا بابایی اجرا می شود و در خدمت خانواده های شهدا خواهیم بود.

 

مومنیان بیان داشت: در استان اصفهان امسال 800 اکران کننده داریم، سال گذشته 1500 اکران در سطح استان داشتیم، در اکران های عمومی و رسمی فیلم های برگزیده، فیلم های اصفهانی جشنواره و فیلم های بسته های اکران عمومی را خواهیم داشت، 11 فیلم اصفهانی به بخش مسابقه راه پیدا کردند که از میان آن ها  2 فیلم" نامه های سنگی" اثر محمود عرفانی و " 8 8" اثر احسان جعفرپیشه برگزیده کشوری شدند./869/202/ب3

ارسال نظرات