۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۱۴۷۶۴

بررسی مشکلات مؤسسات دینی در نشست شورای عالی امور اسلامی مصر

خبرگزاری رسا ـ یست‌وششمین نشست عمومی شورای عالی امور اسلامی مصر با هدف بررسی چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی مؤسسات دینی آموزشی ـ تبلیغی برگزار می‌شود.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر گفت: بیست‌وششمین نشست عمومی شورای عالی امور اسلامی مصر با عنوان «توسعه مؤسسات دینی؛ واقعیت‌‌ها، انتظارات و چالش‌ها»، فروردین‌ماه سال آینده(95) در شهر «آسوان»(جنوب مصر) برگزار خواهد شد.


وی افزود: سه محور برای این نشست انتخاب شده که بررسی فعالیت‌های مؤسسات دینی، مشکلات و چالش‌های پیش‌روی مؤسسات دینی آموزشی ـ تبلیغی، نیازهای جامعه و مؤسسات دینی ـ پژوهشی، مؤسسه‌های صدور فتوا و الزامات واقعیت و تنوع و هم‌پوشانی انجمن‌های دینی از موضوعات محور نخست این نشست است.

 

محمد مختار جمعه تصریح کرد: هماهنگی میان مؤسسات  دینی در مصر و کشورهای عربی و اسلامی برای ترویج اندیشه میانه‌رو، نقش الازهر در گسترش ایدئولوژی معتدل، جایگاه اتحادیه عرب در هماهنگی میان مؤسسات دینی در کشورهای عربی و وظیفه انجمن جهانی اسلام، اتحادیه دانشگاه‌های اسلامی، مجامع فقهی و علمی در جهان اسلام و مؤسسه‌های صدور فتوا نسبت به مسائل مهم و حساس از موضوعات محور دوم این نشست به شمار می‌رود.

 

وزیر اوقاف مصر در ادامه اظهار داشت: چالش‌ها و راه‌کارهای یکپارچه‌کردن فتواها در مسائل مهم، توسعه و تحول در برنامه‌های آموزشی، آیین‌نامه‌ها، اساس‌نامه‌ها، مقررات و قوانین و حمایت مالی  از مؤسسات دینی، موضوعات محور سوم این نشست را تشکیل می‌دهد.

 

محمد مختار جمعه در پایان گفت: وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر از طریق وب‌سایت الکترونیکی خود پذیرای پیشنهادات علاقه‌مندان درباره موضوعات و محورهای این نشست است./981/ب103/د

منبع:ایکنا

ارسال نظرات