۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۳۱۴۸۴۷
حجت الاسلام فرزانه:

قوی ترین پشتوانه انقلاب حضور مردم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد گفت: انقلاب پشتوانه ای قوی تر از مردم ندارد البته این به معنای انکار قدرت الهی نیست بلکه قدرت خداوند از دست های مردم بیرون می آید، تا خداوند دل ها را منقلب نکند مردم حرکتی نمی کنند.
حجت الاسلام والمسلمين فرزانه امام جمعه موقت مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، امشب در ویژه برنامه های حرم امام رضا(ع) ویژه دهه فجر در رواق امام خمینی(ره)، اظهار کرد: چندین عامل در پی خصومت و دشمنی با ایران تشکیل جبهه داده اند؛ نخستین گروه دولت مکارِ سلطه طلبِ جنگ افروز آمریکا است که تمام قد مقابل اسلام و مسلمانان ایستاده و در هریک از کشورهای اسلامی؛ لبنان، عراق، یمن، افغانستان و پاکستان آمریکا نفوذ کرده است.

 

عوامل جبهه علیه ایران

وی تصریح کرد: دوم رژیم غاصبِ گرگ صفتِ هار اسرائیل و صهیونیسم، سوم کشورهای اروپایی منحط شده در تمایلات حیوانی، چهارم عوامل استکبار و مزدوران آمریکا در مصر، آل سعود در عربستان، آل خلیفه در بحرین و پنجم عوامل تکفیری؛ داعش وحشی، القاعده و طالبان که همه عالم را جز خویش کافر می پندارند.

 

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به امکانات زیاد این جبهه، مطرح کرد: همه رسانه ها، روزنامه ها و مجلات، همچنین قدرت های سیاسی چون سازمان ملل، نظام های امنیتی و اطلاعاتی، مدرن ترین سلاح های کشتار جمعی، بمب های کذایی و اسلحه های میکروبی در اختیار این جبهه است.

 

وی با بیان این که قدرتمند بودن این جبهه به لحاظ سیاسی و مادی واقعیتی غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: این ها 37 سال در مقابل اسلام به ویژه در برابر ایران اسلامی ایستادند، هر کاری که توانستند و به مصلحتشان بود انجام دادند، اگر کاری انجام ندادند یا قادر به انجام آن نبوده یا به مصلحتشان نبود اما کاری از پیش نبردند.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: این انقلاب از جایی بر ما تحمیل نشده است، اگر فرهنگ عاشورا و عشق به سیدالشهدا نبود از انقلاب خبری نبود و همچنان تحت سلطه ظلم و استکبار بودیم.

 

وی به نقل از یک یک کهنه کار آمریکایی، گفت: پرنده ملت ایران با دوبال آنقدر اوج گرفته که از تیررس آمریکا خارج شده و آمریکا توان مقابله با آن را ندارد؛ دو بال این پرنده یکی عدالت خواهی و دیگری شهادت طلبی است، بال اول از اعتقاد به ولی عصر (عج) و انتظار و بال دیگر از عاشورا گرفته است، بنابراین برای شکار این پرنده باید این بال ها یعنی فرهنگ انتظار و عاشورا را از آن ها گرفت.

 

مفهوم حضور مردم

حجت الاسلام فرزانه در ادامه ابراز کرد: دشمن به این رسیده که قدرت ایران از دین گرفته شده است، انقلاب پشتوانه ای قوی تر از مردم ندارد، البته این به معنای انکار قدرت الهی نیست بلکه قدرت خداوند از دست های مردم بیرون می آید، تا خداوند دل ها را منقلب نکند مردم حرکت نمی کنند.

 

وی افزود: تا وقتی مردم حاضرند این پشتوانه همچنان پشت سر انقلاب ایستاده است؛ انقلاب متکی به یک ملت شکست ناپذیر است؛ حضور مردم در صحنه بیانگر این است که مردم هنوز به ارزش ها و آرمان های امام راحل پایبند و از آن ها دست برنداشته اند.

 

امام جمعه موقت مشهد خطاب کرد: حضور شما در صحنه نشان می دهد که حکومت و نظام تان را دوست دارید و از جان و دل حافظ آن هستید، وقتی در انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا می کنید نشانگر این است که ولایتمدار هستید و همچون مهره های تسبیحی؛ اعتقاد به ولایت آن ها را کنار هم جمع کرده است.

 

شرایط بقای انقلاب

وی با بیان این که از دیگر معنای حضور مردم مشروعیت نظام است، خاطرنشان کرد: نخستین شرط بقای انقلاب همین مشروعیت است که ریشه در غار حراء و غدیر خم دارد و شما مردم بدانید که دوربین ها و امواج دنیا در روز 22 بهمن و هفتم اسفندماه چگونگی عملکرد شما مردم را زیرنظر می گیرند.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: شرط دوم بقای انقلاب تقویت معنویت در تمام رفتار از گفتار تا کردار ما است، این که در همه جا اخلاق و معنویت بر رفتار ما حاکم باشد و بدون این که دست ما دردست خدا باشد نمی توان موفق بود.

 

بایدهای اخلاقی مسؤولان

امام جمعه موقت مشهد با بیان این که خداوند پنج چیز را در پنج چیز دیگر قرار داده است، گفت: عزت به معنای دلبسته و دربند دنیا نبودن است که جز از راه اطاعت خدا به دست نمی آید اما ذلت یعنی انسان به واسطه تمایلاتش به حیوانیت برسد که انسان اسیر و برده قدرت، ثروت، زیبایی، زرق و برق دنیا شود.

 

حجت الاسلام فرزانه عنوان کرد: هیبت و ابهت در ارتباط معنوی، تضرّع و زاری به درگاه خدا است، ابهت امام خمینی(ره) در دنیا ثروت و قدرت های نظامی نبود بلکه ارتباطات معنوی به ایشان ابهت بخشیده بود.

 

وی با بیان این که ثروتمند و غنی شدن در گرو قناعت است، اظهار کرد: خواسته های مادی انسان مرزناشناس است اگر قناعت نباشد مسؤولان دولتی وظیفه اصلی خویش را فراموش می کنند؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به جای رسیدگی به درد مردم به دنبال خواسته های خودش می رود، اگر قناعت نباشد وزیر کشور به جای حل مشکلات مردم به فکر منافع خویش و نسل آینده اش است.

 

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: حکمت در شکم خالی است، حکمت به معنای واقع نگری و هر چیزی را در وزن خود دیدن است که با پرخوری و سفره های کذایی سازگار نیست؛ هر چه معده سنگین تر عقل سبک تر می شود بنابراین مسؤولی که قصدش رسیدگی به مردم است باید از سفره های رنگین و پرخوری اجتناب کند./1308/202/ب1

ارسال نظرات