۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۳۱۴۸۵۱
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

مشکلات با همراهی مردم و پایبندی مسؤولان به انقلاب رفع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی با بیان این‌که شکر نعمت انقلاب به معنای سرپوش گذاشتن بر نقص‌ها و ضعف‌ها نیست، گفت: اگر مردم در مسیر انقلاب حرکت کنند و از مسؤولان نظام نیز پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب را طلب کنند، مشکلات و ضعف‌ها برطرف خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن رباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، امشب در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر که در مسجد حضرت فاطمه(س) برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: شکر نعمت‌ پیروزی انقلاب اسلامی، اطاعت از دستور خداوند در قرآن کریم است و باید دستاوردهای انقلاب را بیان کرده و شکر کنیم.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: شکر نعمت انقلاب به معنای سرپوش گذاشتن بر نقص‌ها و ضعف‌ها نیست؛ اما باید در برابر موج تبلیغات و سیاهنمایی‌ها باید متوجه واقعیاتی همچون عزت، استقلال، پ بر ملت ایران در دوران پهلوی ابراز داشت: در آن دوران،‌ دولت و مجلس ما باید مورد تأیید بیگانگان قرار می‌گرفت و ملت ایران مورد تحقیر و تحت ذلت کشورهای بیگانه بود؛‌ چنان که مستشاران آمریکایی برای حضور در ایران، حق توحش دریافت می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی به عقب‌ماندگی و ضعف تکنولوژی و پزشکی ایران در دوران طاغوت اشاره کرد و یادآور شد:‌ کشور ایران در آن دوران مملو از پزشکان هندی، پاکستانی و فیلیپینی بود که با زبان و فرهنگ ایران نیز آشنا نبودند.

 

وی با اشاره به فساد دربار و جشن‌ هنر شیراز تصریح کرد: حکومت طاغوت به صورت رسمی در این گونه جشن‌ها،‌ فساد و فحشا را ترویج می‌کرد و با برنامه‌ریزی و حمایت اربابان غربی‌اش، قصد داشت فرهنگ اصیل دینی ملت ایران را نابود کند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: چند ماه پیش از انقلاب، برخی از جامعه شناسان آمریکایی برای بررسی وضعیت دینی و فرهنگی به ایران مراجعه کردند که بعد از بررسی جامعه، مساجد، کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها، مکان‌های فساد و مراکز دیگر اعلام کردند که اسلام در ایران در حال احتضار است.

 

وی افزود: همان گونه که قرآن وعده فرموده است که «نور خدا هرگز خاموش نمی‌شود»؛ با وجود تلاش همه‌ جانبه رژیم شاه و دولت‌های استکباری، نور ایمان در ملت ایران تجلی پیدا کرد و با پیروی از امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی، انقلاب اسلامی را معجزه خداوند خواند و تأکید کرد: هیچ کدام از مسؤولان حکومت طاغوت و اربابان غربی و آمریکایی‌اش تصور نمی‌کردند که انقلاب به پیروزی برسد.

 

وی به فتنه‌های بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب، توطئه‌ها برای براندازی نظام نوپای اسلامی شروع شد؛ چنان که افراد منافقی همانند صادق قطب زاده با نفوذ در ارکان نظام، قصد داشت جماران را منفجر کند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس، معجزه الهی بود و هر کسی این مسائل را باور نداشته باشد؛ اگر در زمان رسول اکرم(ص) زندگی می‌کرد، معجزات الهی و امدادهای غیبی را حادثه تلقی می‌کرد و به باور حقیقت تن نمی‌داد.

 

وی با اشاره به وضعیت اول انقلاب یادآور شد: کودتای نوژه، انفجار حزب جمهوری و ترورهای منافقان، مسائل کردستان و گرفتاری‌های داخلی، عدم انسجام و نظم ارتش و نبود سیستم دفاعی، تنها بخش کوچکی از گرفتاری‌های نظام اسلامی در آن زمان بود که رهایی از آن مشکلات فقط امداد غیبی و لطف پروردگار بوده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی، انتخاب رهبر معظم انقلاب را عنایت پروردگار خواند و خاطرنشان کرد: همه آرمان‌های پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) محقق نشد و ایشان نیز همراهی و حمایت مردم را خواستار بودند؛ از این‌رو اگر مردم در مسیر انقلاب حرکت کنند و از مسؤولان نظام نیز پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب را طلب کنند، مشکلات و ضعف‌ها برطرف خواهد شد./908/‍پ202/ی

ارسال نظرات